۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۴۶۰۴۵
معاون فرهنگی دادگستری استان قم تأکید کرد؛

نقش بالای شبکه‌های اجتماعی در اغتشاشات اخیر

وی با اشاره به نقش بالای شبکه‌های اجتماعی در آشوب ها و اغتشاشات اخیر کشور، تأکید کرد: عدم مدیریت صحیح شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع جرم در روز‌های اخیر است.
حجت الاسلام مجید یزدی معاون فرهنگی دادگستری قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید یزدی، معاون فرهنگی دادگستری استان قم امروز در همایش مطالبات رهبر معظم انقلاب که با موضوع راهکار‌های تبلیغی- فرهنگی در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد به سخنرانی در رابطه با پیشگری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی پرداخت.

حجت الاسلام یزدی اظهار داشت: پیشگیری از آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی موضوعی عقلی، حقوقی، ولایی، نقلی، تخصصی و عالمانه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در دیدار با مسؤولان و کارگزاران انقلاب تأکید کردهاند، همه مسؤولین در مباحث پیشگیری از وقوع جرم باید به قوه قضائیه کمک کرده و به صورت تخصصی در این مسأله فعالیت کنند.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم با اشاره به نقش مهم والدین در پیشگیری از وقوع جرم، ابراز داشت: والدین باید توجه داشته باشند که تربیت صحیح فرزندان نقش قابل توجهی در کاهش جرایم دارد.

وی با مهم ارزیابی کردن تربیت خانوادگی در کاهش آسیبهای اجتماعی، تصریح کرد: بیتفاوتی و عدم مهارت افزایی والدین به مسایل تربیتی فرزندان از جمله مواردی هستند که مقدمات وقوع جرم را در جامعه فراهم میسازند.

حجت الاسلام یزدی با ابراز گلایه از بیتوجهی والدین در کیفیت حضور فرزندان در شبکههای اجتماعی، خاطرنشان کرد: گسترش چشمگیر شبکههای اجتماعی بیگانه در داخل کشور، در صورتی که بدون پیوست فرهنگی باشد به افزایش آسیبهای اجتماعی میانجامد.

 وی با اشاره به نقش بالای شبکههای اجتماعی در آشوب ها و اغتشاشات اخیر کشور، تأکید کرد: عدم مدیریت صحیح شبکههای اجتماعی یکی از مهمترین دلایل وقوع جرم در روزهای اخیر است.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم افزود: ضروری است تا مسؤولان با اهتمام ویژهای نسبت به پیشگیری از جرایم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از طریق شبکههای اجتماعی داشته باشند./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات