۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۴۶۰۴۰
قائم مقام نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران:

مردم از تبعیض و فسادهای مالی بیش از گرانی رنج می‌برند

حجت الاسلام رجالی تهرانی گفت: بیشترین چیزی که در حال حاضر افزون بر گرانی مردم را رنج می‌دهد، تبعیض و فسادهای مالی است؛ مردم اگر بفهمند این مشکلات برای همه افراد و اقشار وجود دارد و تحمل آنها سبب ارتقای نظام و کسب موفقیت‌های بیشتر می‌شود، قطعاً استقامت می کنند.
حجت الاسلام علیرضا رجالی تهرانی

حجت الاسلام علیرضا رجالی تهرانی، قائم مقام نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره اغتشاشات اخیر، گفت: انقلاب اسلامی با اصول و شعارهایی مانتد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، عدالت، استکبارستیزی و عدالت اجتماعی پاگرفت و بر اساس همین اصول هم به پیروزی رسید و بنای آن همواره بر این بوده که ضعف ها و کاستی های دوران قبل از انقلاب با پیروزی انقلاب اسلامی جبران شود و اقتدار کشور اسلامی بیش از پیش ارتقا یابد‌.

وی افزود: از همان ابتدای انقلاب نوعی رویارویی بین ایران اسلامی و استکبار و استبداد جهانی سبب شد جمهوری اسلامی نزدیک به چهار دهه توطئه‌های بزرگی را در داخل و خارج از کشور پشت سر گذاشته و مردم با ایمان و استقامت بی نظیر خود بر استکبار خارجی و استبداد داخلی پیروز شوند.

قائم مقام نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران بیان داشت: طبیعی است کسانی که همواره با نظام و عقاید مردم مخالف بوده‌اند در پی ایجاد تهدید و مشکل بر سر راه پیشرفت مردم و نظام باشند؛ جنگی که چندین سال است از سوی دشمنان اسلام و مسلمین وجود دارد جنگ نرم به واسطه فتنه و توطئه به ویژه از طریق فضاهای مجازی است.

وی ابراز داشت: در شرایطی که افراد آشوبگر، منافق و خائن تحت حمایت آمریکا، صهیونیست، وهابیت، جریان نفاق، سلطنت طلب‌ها و آشوب طلب‌ها از روی جهالت ضربه به کشور و ملت خود می‌زنند، کسانی که مسؤولیت دارند و با رأی و نظر مردم کاری را بر عهده گرفته‌اند، باید تلاش مضاعف و برنامه های جدی تری داشته باشند تا پاسخگوی مطالبات مردم باشند و با تأکید بر استعدادها و ظرفیت‌های داخلی و فرصت‌های موجود به ویژه در چارچوب سیاست‌های کلانی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سیاست‌های کلی اقتصادی نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی ترسیم شده به مسئله رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی و فرهنگی مردم توجه جدی شود.

حجت الاسلام رجالی تهرانی اظهار داشت: موضوع مطالبات مردمی و پاسخگو بودن مسؤولان جزء لاینفک یک نظام مردم سالار دینی است اما مطالبات مردمی باید با مراقبت، هوشیاری و جدیت انجام بگیرد تا فرصت طلبان و آشوبگران از موقعیت مطالبات به حق مردم به نفع خود سوء استفاده نکنند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی در ذات خود مشکلات جدی به دنبال دارد و حتی می‌تواند تهدیداتی را برای نظام از لحاظ فرهنگی و اجتماعی ایجاد کند اما با وجود تحریم‌های اقتصادی و هجمه‌های فرهنگی و امنیتی از سوی دشمنان، در حقیقت باید به مدیریت جهادی و اصلاحات انقلابی توجه جدی شود.

قائم مقام نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران اظهار داشت: باید بدانیم در عین حال که مسائل فرهنگی همواره در اولویت هستند اما مسائل اقتصادی فوریت دارند. نیازها و انتظارات مردم رابطه قابل قبولی با خدمات ارائه شده از سوی دولت ندارد. متأسفانه سطح خدمات دولت و سطح نیازها و انتظارات مردم در رده قابل قبولی نیست و همین موضوع سبب شده تا مردم نسبت به مطالبات اقتصادی خود انتظار داشته باشند‌ به صورت شفاف به مسائل آنها پاسخ داده شود و مسؤولان بدانند اگر چه مردم در هیچ شرایطی از عقاید و مقدسات خود دست برنمی‌دارند اما قطعاً به این معنی نیست که به دنبال حقوق و مطالبات خود نباشند.

وی بیان داشت: بیشترین چیزی که در حال حاضر علاوه بر مشکلات اقتصادی، معیشتی و گرانی مردم را رنج می‌دهد، تبیض و فسادهای مالی است. مردم اگر بفهمند این مشکلات برای همه افراد و اقشار وجود دارد و تحمل آنها سبب ارتقای نظام و کسب موفقیت‌های بیشتر می‌شود، قطعاً استقامت می کنند همان طور که در دوران جنگ تحمل کردند؛ مردم کشور ما امتحانات سخت تری را در روزهای انقلاب و جنگ سپری کرده‌اند.

حجت الاسلام رجالی تهرانی اظهار داشت: اگر مطالبات مردم در مسیر درست خود هدایت نشود در این شرایط دشمن به روش القایی به مسائل دامن زده و با دروغ پردازی و بزرگ نمایی مسائل فرعی درصد نارضایتی مردم را بالا می برد و با سوء استفاده از هیجانات و احساسات مردم اتفاقات و آشوب هایی راه می‌اندازد که حتی مردم هم از آنها راضی نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن همیشه در کمین است تا از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده کند بنابراین خامی و ساده لوحی محض است اگر به وعده های کذب دشمن و کمک های دروغین آنها امیدوار باشیم./۹۶۶/ت302/ب1

ارسال نظرات