۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۴۶۰۳۴
دادستان کل کشور مطرح کرد؛

تصویب طرح لیبیایی برای براندازی انقلاب در اتاق فکر دشمن

دادستان کل کشور با اشاره به تصویب طرح لیبیایی برای براندازی انقلاب در اتاق فکر دشمن، گفت: طرح لیبیایی این است که کار از استان‌های دیگر آغاز شده و در نهایت به مرکز کشور گسترش پیدا کند.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین منتظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، امروز در همایش مطالبات رهبر معظم انقلاب که با موضوع راهکارهای تبلیغی- فرهنگی در خصوص ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد، بیان داشت: وقایع اخیر کشور پروژه بلند مدتی است که از سالها پیش توسط دشمنان انقلاب برنامهریزی شده بود.

حجت الاسلام ومنتظری اظهار داشت: طراح اصلی این پروژه یک آمریکایی به نام مایکل دی آندریا مسؤول سابق مبارزه با تروریسم در سازمان سیا بود، آندریا یک اتاق عملیاتی مثلثی در سازمان سیا ایجاد کرده بود که اضلاع آن را آمریکا، صهیونیسم و عربستان تشکیل میدادند.

دادستان کل کشور با بیان این که نام پروژه مشترکی که آمریکا، صهیونیسم و عربستان برای وقایع اخیر برنامه‌ریزی کرده بودند، «دکترین همگرایی نتیجه بخش» بود، تصریح کرد: بیشترین برنامه‌ریزی در این اتاق عملیاتی توسط آندریا و یک افسر اطلاعاتی وابسته به موساد انجام می‌شد و هزینه عملیات‌ها نیز بر عهده آل‌سعود بود تا از دلار‌های نفتی یک کشور اسلامی در راستای تحقق پروژه «دکترین همگرایی نتیجه بخش» برای نابودی انقلاب بهرهبرداری شود.  

تصویب طرح لیبیایی برای براندازی انقلاب اسلامی

وی عنوان کرد: این گروه با مطالعات فراوانی که در رابطه با جمهوری اسلامی ایران داشتهاند، مدلها و کمپینهای مختلفی را برای براندازی حکومت ایران برنامهریزی کرده بودند.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: کمپین مطالبهگری تحت عنوان نه به گرانی، نه به پرداخت قبوض و کمپین مال باختگان و بازنشستگان از جمله این برنامهریزیها بود که در این راه گروههایی از منافقین، عناصر ضدانقلاب و سلطنت طلبها بکار گرفته شده بودند.

وی با بیان این که برای اجرای پروژه «دکترین همگرایی نتیجه بخش» دو طرح تونسی و لیبیایی نامزد اجرا شدن در ایران بودند، گفت: طرح تونسی آن حرکتی بود که از مرکز تونس آغاز شده و به پیرامون و دیگر استانها گسترش یافت و طرح لیبیایی نیز طرحی بود که به تدریج از استانهای دیگر آغاز شده و در نهایت به مرکز کشور گسترش یافته بود.  

دادستان کل کشور اظهار داشت: با محاسبات و ارزیابیهایی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به عمل آورده بودند، متوجه شدند طرح تونسی جوابگوی پروژه آنها نخواهد بود، از این رو طرح لیبیایی برای اجرای در ایران تصویب شد.  

وی با اشاره به این که برای اجرای این طرح، چندین فاز و مرحله پیشبینی شده بود، ابراز داشت: فاز نخست استفاده از همان کمپینها و گروههای اعتراضی در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی بود تا عدهای با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور یک سری مطالبات در سطح جامعه به راه بیندازند.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: تاریخ اجرا شدن مرحله اول از طرح لیبیایی معین شده بود تا بدین ترتیب عدهای از مردم را تحت عنوان مطالبات مردمی و مطالبات اجتماعی مربوط به معیشت به دور خود جمع کنند.

وی اضافه کرد: مرحله دوم این طرح خشونت و درگیری با مأمورین و مسؤولان بود تا با ایجاد ناامنی در جامعه به تدریج نیروهای خود را در داخل به طور مستقیم به کار گیرند و نیروهای خارجی را نیز در دو اتاق عملیاتی اربیل و هرات تجمیع کنند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: بهرهگیری از جریان تکفیری وهابی داعش و گروههای همسو با آن و همچنین وارد کردن سلاح به مرکز کشور و درگیریهای مسلحانه در 22 بهمن از جمله اهداف این گروه بود، آمریکا و ایادی آن بلافاصله با مشاهده اغتشاشات در ایران حمایت خود را از این جریان اعلام کردند.

نقش حوزه‌های علمیه در خنثی سازی توطئه‌های دشمن بی‌بدیل است

حجت الاسلام منتظری گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران قریب به 40 سال است که با حیلهها و مکرهای خود درصدد نابودی انقلاب اسلامی ایران هستند ولی با امدادهای غیبی خداوند متعال و راهبریهای رهبر معظم انقلاب همه توطئههای آنها نقش بر آب شده است.

وی اظهار داشت: هر چند خداوند مکر دشمنان اسلام را نابود میکند اما مسؤولان نظام اسلامی نیز باید با بصیر بوده و هوشیار باشند و به آگاهسازی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه بپردازند.

دادستان کل کشور با بیان این که نقش حوزههای علمیه در خنثیسازی توطئههای دشمن بیبدیل است، ابراز داشت: همان رسالتی که خداوند بر عهده پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) گذاشته است، در زمان غیبت بر عهده علما، فقها و روحانیت است تا مسؤولیت سنگین ابلاغ دین و ساخت فرهنگ جامعه را عهدهدار شوند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم در دورن خود گوهرهای ارزشمندی پرورش داده است که از جمله آن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام منتظری با بیان این که مسؤولیت ما در حفظ اسلام و ارزشهای انقلاب فوقالعاده سنگین است، تصریح کرد: هر چند روحانیت بر مسؤولیت خود در قبال انقلاب واقف بوده و آنها را انجام میدهند اما در شرایط امروزی باید به صورت جهادی و بیش از گذشته در راه و رسم زندگی مردم کار شود.

وی با تأکید بر این که دشمن به صورت طوفنده درحال تبلیغ علیه دین است، عنوان کرد: آمریکا و صهیونیسم و ایادی آنان در مقابله با نظام به شدت در حال فعالیت هستند.

دادستان کل کشور یادآور شد:برای حفظ نظام باید متناسب با برنامههای دشمنان و ابزارهای آنها، مقابله کنیم. اگر این تقابل متناسب یعنی دفاع و مقابله حساب شده نباشد آسیب خواهیم دید.

وی گفت: اگر با تدبیر و جهاد در مسائل مختلف عملی و فرهنگی درمقابل دشمن مقابله نکنیم، قطعا در آینده شرایط سختتری را تجربه خواهیم کرد، از این رو امروزه حوزویان و اندیشمندان باید به صورت جدی و جهادی به میدان بیایند./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات