۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۴۵۹۹۴

جدیدترین شماره ماهنامه راه رشد راهی بازار نشر شد + دانلود

پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، صد و هشتاد و ششمین شماره ماهنامه راه رشد را منتشر کرد.
راه رشد۱۸۹ دانلود فایل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، صد و هشتاد و نهمین شماره ماهنامه عقیدتی فرهنگی و اجتماعی راه رشد را به مدیر مسؤولی سید احمد زرگر منتشر کرد.

در این شماره از ماهنامه مطالبی با عنوانهای: آزمون مالی حتمیت و فراگیری امتحان، حرام خواری و عواقب آن، حکمت‌های نماز خواندن به زبان عربی، پیاده‌روی اربعین؛ حادثه‌ای جهانی و بین‌المللی، فمینیسم؛ قاتل غریزه مادری، یتیم‌نوازی، تربیت جنسی فرزندان، شاید یک روژه گارودی دیگر، هزار راه نرفته، چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند، یک نکته از هزاران، شب‌های بی ستاره، دنیای تاریکی که روشن می‌شود، او ده‌ها مرد بود، پیرزن مهربان، دلایل روانی اعتیاد ما به گوشی‌های هوشمند، کودکان خود را در یوتیوپ رها نکنید، برگزاری نمایشگاه مد لباس شیطانی در لندن، همکاری سیا با فیلم‌سازان هالیوود و نقش کوکاکولا در آلودگی محیط زیست آمده است.

الیاس صالحی در پرونده «حرام خواری و عواقب آن» به بررسی کسب درآمدهای حرام و آثار و پیامدهای آت در زندگی دنیوی و اخروی و راهکار جبران حرام خواری و راه های پیشگیری از آن می‌پردازد و می‌نویسد:

کسب درآمد حرام در مقابل کسب درآمد حلال و کسب و تجارتی که آداب و شرایط کسب حلال را نداشته باشد و از راه‌های غیر شرعی تحصیل شود، حرام می‌باشد. برخی از مهم‌ترین مصادیق کسب حرام بدین شرح است:

1. یکی از موارد کسب‌های حرام، غصب زمین و ملک دیگران به زور می‌باشد؛ همان‌طوری که رسول اکرم فرمودند: هر کس یک وجب زمین را به ناحق غصب کند، خداوند آن را تا هفت زمین در قیامت برگردنش می‌آویزد.

2.رباخواری نیز از درآمدهای حرام است و  خداوند در قرآن کریم رباخوار را محارب خداوند خطاب می‌کند. امام باقر علیه السام نیز رباخواری را از مصادیق مال حرام معرفی نموده‌اند.

3. رشوه گرفتن؛

4.حبس دستمزد کارگران و کارمندان که خداوند متعال فرموده است، خود شخصاً در قیامت با چنین ظالمانی برخورد می‌کند.

همچنین در صفحه 22 این مجله نویسنده فمینیسم را قاتل غریزه مادری دانسته، فمینیسم را چنین تعریف کرده است:

فمینیسم با القای این تفکر که سپری کردن زمان با فرزندان کاری شاق است که توسط جامعه مردسالار بر دوش زنان گذاشته شده، تصور زنان را از مادری کردن به عنوان یک نقش خدادادی و طبیعی، به نقش تحمیلی تغییر داده است؛ لذا در جامعه صنعتی بسیاری از زنان شاغل به خاطر موفقیت‌های مردانه، زیر بار نقش‌های عرفی زنانه نرفته و دهه‌های طلایی عمر خود را صرف تبدیل شدن به مهره‌های لایق برای این سیستم کرده‌اند و اگر هم ازدواج کرده و فرزندی آورده‌اند، در تردید مداوم بین اینکه آیا من مادر خوبی هستم؟ شغل من  مهم‌تر است یا فرزندم؟ مهد بهتر است یا خانه و...؟ به سر می‌برند و از این رو فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند. با تعلیمات فمینیستی، فرزند نه یک هدیه الهی که موجودی مزاحم برای رشد و پیشرفت زن است و یکی از حقوق زنان،حق نداشتن فرزند یا سقط جنین است. بنابراین بسیاری از فرزندان، قبل از تولد قربانی این تفکر شده و به عنوان مزاحم از سر راه برداشته می‌شوند.

گفتنی است، پژوهشکده امر به معرف و نهی از منکر، ماهنامه راه رشد را با ورقه تمام گلاسه در ۶۶ صفحه منتشر کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند متن این کتاب را از فایل ضمیمه دریافت کنند.//۹۹۸/ ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات