۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۴۵۹۶۹
ولایتی:

عربستان به زودی کاملا در یمن شکست می خورد/ آشوب های اخیر حمایت دشمنان را نشان داد

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل گفت: عربستان خیال خام قدرتمندی دارد اما یمن در گلوی آنها گیر کرده و به زودی به شکست کامل آنها خواهد انجامید.
علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «انقلاب اسلامی، تحولات منطقه و چشم انداز آینده» از سوی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج و بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم شامگاه چهارشنبه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.

علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در این همایش با بیان این که در این دوران مسائل و موقعیت منطقه و ایران دارای اهمیت ویژه ای است، اظهار داشت: ظرفیت انقلاب اسلامی اینگونه اقتضا کرده که امروز ایران بدون تردید قدرت اول منطقه است و یکی از قدرت های تأثیر گذار در صحنه بین المللی است.

وی ابراز داشت: این مسائل مورد تأیید دوست و دشمن است که ظرفیت انقلاب بسیار بالا است، چراکه مبنای آن اعتقاد به مردم و پیروی از خدا و اهل بیت(ع) است و در گذشته نیز اثبات شده که در ایران زمانی که اهل بیت(ع) محور قرار گرفتند دارای قدرت نسبی بودیم.

ولایتی عنوان کرد: از زمانی که محور اصلی هویت ما، مذهب اهل بیت(ع) قرار گرفت توانستیم به قدرت برسیم که امروز نیز باید قدر آن را بدانیم.

وی با اشاره به این که همین عشق و علاقه به اهل بیت(ع) می توانست داعش را از میان بردارد، تصریح کرد: زمانی که همین انقلاب اسلامی دست شاه را از ایران کوتاه کرد، نتوانستند حریف ما بشوند و به همین جهت در شرق ایران مذهب وهابیت را برای مقابله با تشیع ایجاد کردند و در غرب ایران نیز داعش را راه اندازی کردند که پول و ایدئولوژی آن را عربستان ارائه می کرد، کویت تعلیمات نظامی می داد و آمریکا نیز تسلیحات را وارد می کرد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تصریح کرد: فردی مثل زرقاوی که رهبر داعش در عراق بود بیانیه ای داد و گفت باید اصل قضیه یعنی نجف و در نهایت ایران را با خاک یکسان کنیم و رهبر جیش الاسلام نیز در دمشق که از جمله معتدل ترین سلفی بود، گفت کاری که 1400 سال پیش در کربلا نیمه تمام ماند باید تمام کنیم و به همین جهت علنا از یزید تمجید می کردند.

وی در ادامه بیان داشت: روسیه، آمریکا و ترکیه این مسائل را می دانند که اگر حمایت و محوریت ایران و شکل دهی بسیج سبک عراقی وجود نداشت، قطعا داعش امروز هم با قدرت فعالیت می کرد.

ولایتی با تأکید بر این که باید دلیل حمایت ما از عراق و سوریه و فلسطین مشخص شود، خاطرنشان کرد: روسیه برای این که بتواند کاری که در کریمه کرد را دفاع کند، وارد سوریه شد برای این که بتواند از خاک روسیه دفاع کند، بنابراین دفاع ما نیز از عراق و سوریه هم در حقیقت دفاع از خاک ایران است.

ما پای داعش را از کشور خودمان کوتاه کردیم

وی ابراز کرد: ما برای این که پای داعش به این کشور باز نشود باید وارد میدان می شدیم همچنانکه روزی تا 20 کیلومتری مرز ما نیز رسیدند، مردم ما نیازهای زیادی دارند، اما کشور عراق که کشوری بسیار اصیل و ثروتمند است و تمام این کشور را نفت فراگرفته اما بدون امنیت دیدیم که در این کشور چه گذشت.

رییس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: اگر به فکر جمهوری اسلامی باشیم، حتما باید سنگرهای خودمان را بیرون از مرزهای نصب کنیم همچنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر مدافعان حرم نبودند امروز باید در همدان و کرمانشاه به جنگ داعش می رفتیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر در ایران اظهار داشت: آنها حسینیه درکه را تبدیل به خاکستر کردند، به چند امام زاده در مازندران حمله کردند و پرچم ایران را سوزاندند، فهمیدیم اگر این افراد که ترامپ لعین از آنها حمایت می کند، روی کار بیایند این گونه عمل می کنند.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خوب شد که این افراد هویت خود را نشان دادند، شما ببیند فردی که پرچم را آتش می زند یعنی اصل کشور را نمی خواهد و باید خدا را شاکر باشیم که دشمنان ما از احمق ترین افراد روزگار هستند.

وی با بیان این که بقای کشور و استمرار استقلال و تمامیت ارضی با تکیه بر مردم حاصل می شود، گفت: بدون تردید بدون اتکای به مردم معتقد نمی توانیم مسیر را ادامه بدهیم و  باید تلاش کنیم باید خواسته های آنها از سوی مدیران اجابت شده و در حق آنها ناجوانمردی صورت نگیرد.

ولایتی با اشاره به این که ایران در میان کشورهای جهان دارای بیشترین همسایه است، عنوان کرد: این مسأله هم فرصت و هم تهدید است، از ابتدای جهاد افغانستان اگر در این کشور حضور نداشتیم، امروز درگیری های اصلی ما در شرق کشور بود، چراکه بدون حضور ایران قطعا القاعده و طالبان این کشور را در دست می گرفتند و ایران را به شدت تهدید می کردند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تصریح کرد: عربستان چندین هزار مدرسه علمیه وهابی در پاکستان درست کرده اند و با همراهی انگلیس و نظامیان سلفی پاکستانی می خواستند شرق ایران و افغانستان را در اختیار بگیرند و نزدیک به 1600 کلیومتر مرز ما نا امن می شد.

وی در ادامه عنوان داشت: ما از طریق تاجیکستان نیز برای مبارزه با طالبان وارد صحنه شدیم تا امروز پیشتاز پیروان اهل بیت(ع) که در سوریه مقابل داعش ایستادند، همین افغانستانی ها باشند و این در تاریخ اسلام بی سابقه بود که جمعیت و ملت های متعددی با همراهی هم با هدف دفاع از مکتب اهل بیت(ع) وارد صحنه شوند.

ورود جمهوری اسلامی در قضیه کردستان عراق

ولایتی با تأکید بر این که در قضیه کردستان عراق نیز جمهوری اسلامی به موقع عمل کرد، یادآور شد: دشمنان همه برنامه ریزی ها را انجام داده بود و بدون شک اگر کمک ایران نبود امروزی کردستان عراق از این کشور جدا شده بود و آنها این نقشه را داشتند که کردستان ایران، سوریه و ترکیه را نیز به خود ملحق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: اگر کمک ایران نبود، اول کردستان عراق می رفت و بعد پایگاه های اسرائیل در نزدیک مرزهای ایران مستقر می شد، چراکه همان روز اعلام رفراندوم در اقلیم کردستان ابتدا پرچم اسرائیل را به اهتزاز درآوردند.

رییس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: عربستان هم خیال خام دارد که فکر می کند قدرتمند است ولی دیده ایم که یمن در گلوی آنها گیر کرده و به زودی به شکست کامل آنها خواهد انجامید.

وی با بیان این که امروز با همت مردم و درایت رهبر معظم انقلاب قدرت اول منطقه شده ایم، خاطرنشان ساخت: آمریکایی ها می خواستند در همین روزهای گذشته موضوع آشوب ایران را مطرح کنند که روس ها جلوی آنها را گرفت و گفتند اگر شما نگران شورش ها هستید اول کشور خودتان را نگاه کنید که اولویت بیشتری دارد.

ولایتی عنوان کرد: حتی ترکیه ای که علیه ایران بود امروز همه مطبوعات و رسانه های این کشور از جمهوری اسلامی دفاع کردند و به همین جهت اگر نتوانیم همین قدرت منطقه ای که به دست آورده ایم، حفظ کنیم همه دشمنان شکست خورده خیز برمی دارند.

وی در پایان ابراز داشت: اقتدار منطقه ای و نفوذ بین المللی ما حفظ نشود، امنیت کشور اهل بیت(ع) که مقابله آن با دشمنان اسلام در تاریخ شیعه و اسلام بی نظیر است به سرمنزل مقصود نخواهد رسید./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات