۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۴۵۹۶۶
آیت الله جنتی:

اغتشاشات اخیر نتیجه طراحی بيگانگان و همراهی عوامل داخلی بود

دبير شوراي نگهبان، اغتشاشات چند روز گذشته در كشور را حاصل طراحي بيگانگان و همراهي عوامل داخلي دانست.
آیت الله جنتی

به گزارش خبرگزاری رسا، آيت الله جنتي در آغاز جلسه هفتگي اعضاي اين شورا، با اشاره به اغتشاشاتي كه در چند روز گذشته در كشور به وجود آمد، اين آشوب‌ها را حاصل طراحي بيگانگان دانست كه با هماهنگي برخي عوامل داخلي و با استفاده از بستر فضاي مجازي رخ داده است.
دبير شوراي نگهبان سپس توانمندي نهادهاي انتظامي و امنيتي در كنترل اين اتفاقات را مايه اميدواري برشمرد و از مردم انقلابي ايران كه به صورت خودجوش براي دفاع از نظام جمهوري اسلامي در صحنه حضور يافتند و توطئه دشمنان را خنثي كردند، قدرداني كرد.
آيت الله جنتي سپس حاضرين در اين تجمعات را دو گروه متفاوت دانست و افزود: دليل حضور برخي افراد، نارضايتي از مشكلات اقتصادي است كه بايد به آنها حق داد و دولت و ساير نهادهاي مرتبط بايد به مطالبات آنها رسيدگي كنند، اما برخي هم در اين تجمعات حضور يافته بودند كه شعارهاي هنجارشكنانه مي دادند و به مقدسات مردم توهين مي كردند و دنبال اين بودند كه اين تجمعات را به حربه‌اي براي ضربه زدن به كشور تبديل كنند، اين گروه از مردم جدا هستند و آشكار است كه با تحريك دشمنان ايران اسلامي به صحنه آمده اند و حمايت دشمنان قسم خورده كشور مانند عربستان، آمريكا، اسرائيل و انگليس از اين آشوبها نشان داد كه قصد دارند يكپارچگي مردم مسلمان ايران را مخدوش كنند.
دبير شوراي نگهبان در خاتمه با اعلام نگراني از وضعيت اقتصادي كشور، بيان داشت: عدم رسيدگي به وضعيت نابسامان مؤسسات اعتباري و مالي و عدم پاسخگويي به مطالبات به‌حق مردم، زمينه‌ساز بخشي از اين اعتراضات بوده است كه لازم است دولت هرچه سريع تر چاره اي براي اين مشكلات بينديشد. همچنين با توجه به اين كه زمينه سازي اين اغتشاشات در فضاي مجازي صورت گرفته است، لازم است اقدامات جدي و مؤثري براي قانونمند شدن اين عرصه انجام شود./
۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات