۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۴۵۹۳۸
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

گناه قلب و ذهن انسان را نابود می کند

حجت الاسلام مجاهدی با اشاره به این که گناه قلب و ذهن انسان را نابود می کند، گفت: فکر گناه، انسان را به سمت گناه می کشاند و گناه با انسان طوری بازی می کند که حتی اگر کسی را هم به قتل برساند، چیزی نمی فهمد.
دهقانزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم حجت الاسلام مجاهدی استاد اخلاق حوزه علمیه قم امروز ظهر در مدرسه فقه و اصولی آل یاسین، گفت: اهمیت دادن به نماز انسان را در راه خدا ثابت قدم می کند.

وی افزود: انسان زمانی در دنیا موفق بوده که عبادت های خود را برای خدا انجام دهد و هیچ وقت عبادتی همچون نماز را سبک نشمارد.

حجت الاسلام مجاهدی با بیان این که نماز کلید همه خوبی ها بوده، ابراز داشت: انسان زمانی اعمالش در دنیا، در درگاه خداوند قبول واقع می شود که به نماز خود اهمیت دهد.

وی با اشاره به این که طلاب عبادت خاضعانه را در زندگی خود برای خدا داشته باشند، خاطرنشان کرد: گناه قلب انسان را نابود می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم اظهار داشت: از بین بردن عقل و قلب انسان توسط گناه یکی از آثار گناه در انسان ها بوده زیرا انسان با گناه راه خود را در راه شیطان قرار می دهد.

وی با توجه به این که شیطان آخرت انسان را نابود می کند، بیان داشت: طلاب در زندگی خود باید گناه کردن را فراموش کنند و طلاب در حوزه های علمیه حتی نباید فکر گناه بکنند.

حجت الاسلام مجاهدی تصریح کرد: فکر گناه، انسان را به سمت گناه می کشاند و گناه با انسان طوری بازی می کند که  حتی اگر کسی را هم به قتل برساند، چیزی نمی فهمد.

وی با توجه به این که ادامه دادن گناه انسان را منکر خدا می کند، اظهار داشت: گناه کردن به جسم و روح انسان ضرر می زند و خدا را از ذهن خود پاک می کند و به جایی می رسد که حتی خدا را هم منکر می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در پایان گفت: انسان با گذشت و خوش اخلاقی می تواند زندگی خوبی را برای خود در دنیا به وجود بیاورد./9707/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات