۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۴۵۸۹۵
آیت الله سبحانی مطرح کرد؛

جلوگیری از رباخواری و واردات بی رویه؛ راه حل مشکلات معیشتی/ رباخواری بانک ها مردم را بیچاره کرده است

حضرت آ‌یت الله سبحانی جلوگیری از رباخواری واردات بی رویه را راه حل مشکلات معیشتی دانست و گفت: بانک باید حافظ مال مردم باشد نه این که تجارت کند.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: اگر انسان شکر نعمت را به جا آورد خداوند متعال نعمت را زیاد خواهد کرد اما اگر کفران نعمت کرد دچار عذاب الهی می شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی یک نعمت بزرگ محسوب می شود که خداوند متعال به جامعه و ملت ایران عنایت کرده است، بسیاری دوران سابق را ندیدند  که در آن زمان اجتماعات دینی، نشر آثار و معارف و کتب ممکن نبود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که این همه آبادی که امروز در کشور مشاهده می شود سابقا وجود نداشت، اظهار کرد: بنده سال 1325 وارد قم شدم که مانند دهکده ای بود که امکانات نداشت اما بعد از انقلاب اوضاع بسیاری متفاوت شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نعمت خداوند است که اگر شکر کنیم خداوند نعمت را بیشتر می کند اما اگر خدایی نکرده کفران نعمت شود انسان دچار عذاب شدید الهی خواهد شد، کسی نمی گوید امروز مشکلی وجود ندارد اما مشکلات را باید از راه خود حل کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که با کارهای غیر صحیح و غیر عاقلانه نمی توان مشکلی را حل کرد، ابرازداشت: کارهای نادرست کیفر قانونی دارد و انسان را نزد خداوند مسؤول می کند که عاقلانه نیست.

وی عنوان کرد: مسؤولان باید مشکلات مردم را سریعا حل کنند، اصولا دولت بی مشکل در دنیا وجود ندارد و اداره یک کشور مشکلات خاص خود را داشته و پیش آمد هایی دارد البته باید برای آن ها برنامه ریزی شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: معیشت و درآمد مردم و اشتغال مردم در شرایط خوبی قرار ندارد و مسؤولان باید سریعتر اقدام کنند، برای این مسأله چند راه وجود دارد، یکی این که جلوی رباخواری را بگیرند چرا که مردم را بیچاره کرده است.

وی اضافه کرد: بانک باید نگهبان و حافظ مال مردم باشد نه این که تجارت کند، راه دوم واردات بی حد و حساب است که باید از آن جلوگیری کرد، اگر جلوی واردات گرفته شود کارخانه ها راه می افتد و جوانان کار می کنند و اوضاع درست می شود.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان گفت: به زنان نیز باید در خانه کار داده شود لازم نیز همه زنان پشت میز کار کنند، اگر بنا باشد برای همه زنان و مردان کار دولتی و پشت میزی بدهند که ممکن نیست، کار در خانه هم ممکن است و برخی از کارها را می توانند در خانه بدهند که هم به تربیت و هم به اشتغال برسند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات