۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۴۵۸۸۸
آیت الله مکارم شیرازی:

پشت درهای بسته نمی توان برای زندگی مردم تصمیم گیری کرد/ مسؤولان سالم سازی فضای مجازی را در دستور کار قرار دهند

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی با اشاره به عبرت های حوادث اخیر گفت: معلوم شد نمی توان در پشت درهای بسته نشست و درباره مردم تصمیم گرفت و برنامه بودجه نوشت.
 درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که مسائل اخیر با وجود همه ناراحتی ها سبب اتحاد بیشتر مردم شد، اظهار داشت: مردم در راهپیمایی ها گوناگون و با شکوهی در یک صف واحد در برابر یک اقلیت ناچیز که واقعا مزدور بیگانه هستند و ویرانی و توهین کارشان است، ایستادگی کرده و خواهند کرد.

وی ادامه داد: حوادث اخیر درس های عبرتی در بر داشت که اگر به کار بسته شود آینده بهتری در انتظار ما خواهد بود، معلوم شد نمی توان در پشت درهای بسته نشست و درباره مردم تصمیم گرفت و برنامه بودجه نوشت، آغاز کار این بود که عده ای از مردم مطالباتی در مسائل مختلف اقتصادی داشتند چون گوش شنوایی برای مطالبات خود ندیدند تنها راهکار را برگزاری تظاهرات خیابانی دانستند تا از این طریق فریاد خود را به گوش مسؤولان برسانند تا آن ها پشت درهای بسته برای مردم تصمیم گیری نکنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: البته بعدا جمعی که معجونی از ضد انقلاب، منافقان و افراد فریب خورده بودند ابتکار عمل را از دست تظاهرکنندگان گرفتند و به ویرانگری و اهانت به مقدسات پرداختند، شیاطین خارجی نیز از این فضای مجازی به صورت کامل استفاده کردند و اغتشاش توأم با ویرانگری و اهانت را در مناطق مختلف تعلیم می دادند.

وی عنوان کرد: پرده ها بالا رفت و نقشه های دشمن برملا شد و مردم با راهپیمایی پرشکوه پاسخ این گروه اندک را خواهند داد، حقیت این است که مسؤولان چاره ای ندارند جز این که به درد دل مردم مستقیما گوش کنند و بهترین راه این است که در تمام طول سال یک روز هفته را برای شنیدن مشکلات مردم بگذارند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: به عنوان مثال باید از نمایندگان دانشجویان و کارگران دعوت کنند تا در یک فضای باز با حضور وزرا و مسؤولان دردهای خود را بگویند و اگر راه حلی دارند تذکر دهند، همه اصناف مشکلاتی دارند که به یقین به گوش مسؤولان نرسیده است و بسیاری از افراد راه حل های پیشنهادی دارند که قابل توجه است.

وی اضافه کرد: بعد از چنین جلساتی گروهی باید مأمور به رسیدگی و جمع بندی شوند و نتیجه آن را در اختیار مسؤولان بگذارند تا قوانین و برنامه ها طبق آن تنظیم شود، این کار باید در طول سال ادامه داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مسأله دیگر جریان آتش افروزی فضاهای مجازی است، گفت: بارها به مسؤولان از رییس جمهور تا دیگران هشدار دادیم  که این فضای مجازی بلای جان است که نه تنها دین، ایمان، اخلاق و همه مقدسات را هدف قرار می دهد و فحشا را به درون خانه ها می فرستند و خانواده ها را متلاشی می کند بلکه خطری برای نظام و انقلاب و امنیت جامعه است اما متأسفانه گوش شنوایی نبود.

وی افزود: اکنون می بینیم مشکلات فضای مجازی دامن همه را گرفته است، یک نفر مزدور موساد یا CIA در خارج نشسته و برای میلیون ها نفر به راحتی پیام می فرستند که در فلان ساعت بیرون بریزید و اغتشاش کنید حتی طرز ساختن بمب های دستی را آموزش می دهند، از مسؤولان سؤال می کنم فضای مجازی که پدید آورنده آن دشمنان هستند و تمام اختیارش در دست آنان قرار دارند و افراد را برده خود می سازند آیا عاقلانه است که خود را در اختیار آنها بگذاریم؟

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: بیاییم از فرصت استفاده کنیم و برای فضای مجازی توسط کارشناسان آگاه طرح های ریخته شده برای فضای مجازی سالم را تکمیل کنیم و آنچه مورد نیاز مردم است در اختیار آنان قرار داده شود، بدین وسیله امنیت، اخلاق، ایمان و سلامت جامعه نیز حفظ می شود، نباید بگویند موقتا قطع کردیم و دوباره باز می گردیم.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی تصمیم گرفتند به توجیه گری پرداخته و پیام آشکار این حوادث را فراموش کنند که اشتباهی بزرگ است، پیام این حوادث روشن است و باید به مشکلات مردم رسیدگی کرد، در احادیث اسلامی آمده که افراد باایمان و هوشیار از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شوند، ما از مأموران انتظامی می خواهیم که اجازه ندهند که بیش از این به اموال عمومی و خصوصی مردم صدمه وارد شود و به مقدسات اهانت کنند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات