۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۵۸۶۰
حجت الاسلام محدثی:

شاعر مکتبی و‌ انقلابی، مرزبان ارزش‌های دینی است

نویسنده حوزوی از شعر آیینی به عنوان احیاگر حماسه شهدا و رزمندگان نام برد و گفت: تأثیرگذاری و بقای حماسه شهدا و رزمندگان مبتنی بر قلم شاعران و نویسندگان آیینی است.
حجت الاسلام محدثی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد محدثی در محفل شعر شهدای روحانی که در چهارمین شب از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با اشاره به جایگاه معنوی شاعران آیینی گفت: شاعر مکتبی و‌ انقلابی، مرزبان ارزش های دینی و حماسه های مکتبی است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کسی که با زبان شعر، ادب و هنر به زنده نگه داشتن حماسه شهیدان کمک کرده و آن فرهنگ را به نسل های آینده منتقل می کند، اجرش کمتر از کار رزمندگان و شهدا نیست.

وی افزود: تأثیرگذاری و بقای حماسه شهدا و رزمندگان مبتنی بر قلم شاعران و نویسندگان آیینی است.

حجت الاسلام محدثی با اشاره به ابعاد شکلی و محتوایی شعر آیینی عنوان کرد: شاعران آیینی باید دقت داشته باشند که میان کیفیت و کمیت شعرسرایی موازنه ایجاد کنند و اینطور نباشد که شخصی بیش از یک میلیون بیت شعر بسراید، اما نسبت به محتوا توجه نداشته باشد.

نویسنده حوزوی با بیان اینکه شاعران آیینی از لحاظ محتوا غنی هستند، ابراز داشت: این شاعران باید در کنار محتوای غنی دینی به نو بودن زبان و واژگان نیز توجه داشته باشند، چراکه اثر دینی باید جاذبه داشته باشد؛ اگر نسبت به واژگان جدید و زبان نو توجه نشود، اثر آیینی نمی تواند اثرگذار باشد.

وی با تأکید بر اینکه اشعار آیینی باید در جهت تبیین معارف نورانی اهل بیت(ع) حرکت کند، بیان کرد: از شعر آیینی باید عطر عقیده و رنگ و بوی ایمان به مشام برسد؛ متأسفانه این مهم در برخی از شاعران آیینی کمرنگ است و کمتر بدان توجه می کنند.

حجت الاسلام محدثی در پایان اهل بیت(ع) را معلمان اشعار و نوشته های آیینی خواند و اظهار داشت: زیباترین و مستحکم ترین سروده های آیینی باید در زمینه بیان معارفی باشد که به آنها اعتقاد راسخ داریم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات