۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۴۵۸۵۱
آیت الله صدیقی:

مردم در هر شرایطی پشت نظام اسلامی و رهبر انقلاب هستند

آیت الله صدیقی گفت: مردم مؤمن و انقلابی ثابت کرده‌اند در سخت ترین شرایط نه تنها به مقدسات توهین نمی‌کنند بلکه باوجود فقر، جوانان خود را به جبهه فرستاده و همواره پشت انقلاب، رهبر و نظام اسلامی هستند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) در جلسه هفتگی سیری در صحیفه سجادیه که بعد از نماز ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یکی از سنت های تعطیل ناپذیر پروردگار متعال، آزمون و امتحان است؛ ما هر روز از جانب خداوند متعال مورد آزمون قرار می‌ گیریم.

وی افزود: بعضی امتحانات خیلی سخت است و تحمل آنها ظرفیت بالایی می‌خواهد. انسان‌های باظرفیت همواره از امتحانات الهی سرافراز بیرون می‌آیند. فتنه ۸۸ یکی از امتحانات سختی بود که در آن عده ای از خواص نیز مردود شدند و با ادعای دروغ تقلّب جامعه را به هم ریختند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: ضررهایی که فتنه ۸۸ به مملکت، اقتدار، فرهنگ، اخلاق و نفوذ بین المللی ما وارد آورد قابل جبران نیست و مردم واقعاً آسیب دیدند. چهل میلیون رأی ظرفیتی بود که دنیا را به زانو درمی‌آورد اما تبدیل به تهدید شد و دشمن با خیال اینکه مردم در مقابل هم ایستاده‌اند و به خیابان‌ها ریخته اند، تحریم ها را تشدید کرد.

وی با بیان اینکه قدرت ما، به وحدت ما است، اظهار داشت: وقتی وحدت میان ما مخدوش شد، فتنه گران ایادی خود را تحریک کردند و از سوی دیگر زمینه ای برای اعمال تحریم‌های شدیدتر به وجود آمد که آخرین ضرر آن برجام نافرجام بود.

استاد درس اخلاق بیان داشت: یکی دیگر از خطرات فتنه این بود که جامعه را مبتلا به شکاف و گسست همیشگی کرد و گروهی از ریل انقلاب فاصله گرفتند و برای آنها ذهنیتی پیش آمد که سبب جدایی آنها شد و هنوز هم کار خود را انجام داده و همچنان راه فتنه را ادامه می‌دهند.

آشوب های اخیر عکس العمل ضربه ای است که داعش از ما خورده است

وی ابراز داشت: علت آشوب‌هایی که مختصراً در چند روز اخیر به وجود آمده‌اند مطمئناً عکس العمل ضربه ای است که داعش از ما خورده و زمینه حکومتی خود را از دست داده است. مقاومت، آتش فتنه داعش را در عراق و سوریه خاموش کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: در واقع این داعش نبود که شکست خورد بلکه آمریکا، عربستان و ایادی آنها که میلیاردها دلار هزینه کرده بودند شکست خوردند، برنامه آنها از نظر علمی و محاسبات جامعه شناسی به نظر خودشان خیلی دقیق بود و فکر می کردند با کنار گذاشتن بشار اسد و ایجاد حکومت وهابی سلفی، برای ایران یک تهدید و برای اسرائیل یک محیط امن ایجاد خواهند کرد اما با وجود سیاست‌های دقیق آمریکا و اقدامات آن، پول ارتجاع عرب و قارون منطقه کارساز نبود.

شکست داعش سبب سقوط  فرهنگی، سیاسی و نظامی آمریکا شد

آیت الله صدیقی در ادامه ابراز داشت: آمریکا در مقابل مقاومت مدافعان، تدبیر مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر مقاومت، شهادت سردار همدانی و تدبیر سردار قاسم سلیمانی دچار سقوط فرهنگی، سیاسی و نظامی شد و عکس العمل این ضربه کاری، اغتشاشات و شرایطی است که برای ما به وجود آورده است.

وی افزود: مردم امروز واقعا در فشار اقتصادی و گرفتاری معیشتی هستند اما مگر مردم ما در زمان انقلاب و جنگ رفاه داشتند ولی در آن شرایط باز هم از کشورشان دفاع می‌کردند. اگر مسؤولان ما اعتماد مردم را حفظ می‌کردند، تبعیض قائل نمی‌شدند و اهداف و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی که اقتصادی درون زا و عدالت محور است را در پیش می‌گرفتند، قطعاً کار به اعتراضات و اغتشاشات کشیده نمی‌شد.

مردم در هر شرایطی پشت انقلاب، رهبر و نظام مقدس اسلامی هستند

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: همان طور که از صدر اسلام نفوذی و نفاق سبب خانه نشینی امام علی(ع) شد، در جریان فتنه ۸۸ دنیا مطمئن شده بود که رژیم تغییر خواهد کرد و نفوذی های داخل کشور اوضاع را در دست خواند گرفت و دشمنان نیز پشت آنها خواهند بود اما مردم مؤمن و انقلابی ثابت کرده اند که در سخت ترین شرایط نه تنها به مقدسات توهین نمی‌کنند بلکه در شرایط فقر و نداری جوانان خود را به جبهه جنگ فرستاده و پشت انقلاب، رهبر و نظام مقدس اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: مردم با فطرت دینی تحمل خود را در برابر سختی ها و گرفتاری های معیشتی نشان داده اند و تاکنون آزمایش های فراوانی را با سربلندی پشت سر گذاشته اند و همواره خود را بدهکار شهدا و ولایت می‌دانند. هیچ یک از جنایت ها و اغتشاشاتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم نه با فرهنگ دینی و نه با فرهنگ ملی و عواطف عمومی ما سازگاری ندارد یقیناً اینها همان فتنه گران و آشوبگرانی هستند که با گل آلود کردن آب به دنبال ماهی گرفتن هستند.

رهبر آشوبگران شیطان است

آیت الله صدیقی در ادامه ابراز داشت: در چنین شرایطی به حکم اعتقادات خود به امامت که روح و تجلی دین است، همانطور که پیشوای ما از ابتدای انقلاب امام خمینی(ره) بود، امروز هم مقابله با فتنه ها باید با رهبری امام امت یعنی مقام معظم رهبری باشد. رهبر آشوبگران شیطان است به همین دلیل حرکت آنها آشفته است.

وی افزود: در تمام شرایط بدانیم که دست خدا بالای دست هاست، هشت سال تمام دنیا یک طرف بود و ما یک طرف؛ با عراق، آمریکا، انگلیس، شوروی، عربستان و بسیاری از کشورها جنگیدیم اما باز هم شاهد معجزه بودیم که چطور خداوند ما را پیروز کرد. یقین بدانیم این انقلاب تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه دارد.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) ابراز داشت: دانشگاه نیز با روشنگری، آگاهی بخشی و مقابله با انحرافات دستگاه های مسؤول و قوای سه گانه در حرکتی متین باید نشان دهد که در حال رصد کاستی های مسؤولان است.

اگر دشمن ببیند ما بی تفاوت هستیم، آتش و فتنه های بزرگتر راه می‌اندازد

وی اظهار داشت: ما نباید صحنه را خالی کنیم‌ اگر دشمن ببیند ما بی تفاوت هستیم، آتش و فتنه های بزرگتر راه می‌اندازد؛ به فرمایش قرآن کریم اگر آتش فتنه روشن شد فقط ظالم نمی‌سوزد بلکه خشک و تر با هم می‌سوزند. فتنه گران بدانند اگر بیگانه غلبه کند اول آنها را می‌سوزاند و به کسی رحم نمی‌کند.

آیت الله صدیقی بیان داشت: توبه کنیم تا از حوادث در امان بمانیم، به داد مردم و فقرا برسیم. انقلاب ما صاحب دارد، صاحب این انقلاب و این کشور امام زمان(عج) است. جان مان را به امام وصل کنیم و خود را در اختیار ایشان بگذاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر از گرانی و مشکلات شکایت داریم نباید اجازه دهیم دشمنان و منافقین از این موقعیت به نفع خودشان سوء استفاده کنند./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات