۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۴۵۸۲۶
حجت‌الاسلام مصباحی مقدم:

مسؤولان در بین مردم حضور داشته باشند/ دستگاه قضا قاطعانه با مفسدان اقتصادی برخورد کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسؤولان اجرایی کشور خواست در بین مردم حضور بیشتری داشته باشند و گفت: دولتمردان باید وعده‌های پوچ اقتصادی مانند سرمایه‌گذاری خارجی را کنار بگذارند و در کاهش آلام مردم مظلوم کوشاتر باشند.
مصباحی مقدم

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اغتشاشات اخیر را کار مردم ندانست و گفت: مردم به گرانی‌ها، بی‌کاری، مشکلات معیشتی معترض هستند و اعتراضات مدیریت نشده این مردم باعث موج سواری بعضی سوء استفاده کنندگان می‌شود.

وی افزود: مردم با شنیدن شعارهای ساختارشکنانه سوء استفاده کنندگان از آن‌ها فاصله می‌گیرند و همین افراد هستند که اموال عمومی و خصوصی و اخیراً جان مردم را مورد تعرض قرار می‌دهند؛ در اینجا حاکمیت باید با قدرت وارد شود و در برابر تحریک‌شدگان رسانه‌های بیگانه و نقشه‌های استکباری بایستد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه « لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمیعاعلیما» گفت: خداوند دوست نمی‌دارد که کسی صدا به اعتراض بلند کند مگر کسی که مورد ظلم واقع شده است؛ این مردم هم مظلوم هستند؛ پس این‌ها مجاز هستند و قانون اساسی ما هم حق اعتراض را برای مردم قائل شده است.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم توجه به ساختارهای شکل‌دهنده اعتراضات را مهم ارزیابی کرد و گفت: در توجه به ساختارهای شکل دهنده اعتراضات مردمی دچار خلأ هستیم؛ اگر فرمانداری‌ها مردم را به مراکز خاصی مانند سالن‌ها و پارک‌ها هدایت کنند، آنجا شعار دهند و فرمانداری برای مردم تریبون بگذارد و مردم حرف‌های خود را بزنند مسائل به این حد پیچیده نمی‌شود.

وی بخش مهمی از هیجان این روزها را درهای بسته مدیریت اجرایی کشور توصیف کرد و ابراز داشت: مردم در مراجعه به ادارات با در باز روبرو نمی‌شوند، برای دیدن مسؤولان رده بالای کشور باید هفت خان رستم را طی کنند که این موانع را باید برداشت زیرا نظام مردمی است؛ در نظام مردمی رابطه مسؤولان و مردم باید نزدیک و تنگاتنگ باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مسؤولان باید بین مردم حضور داشته باشند؛ سفرهای استانی رییس جمهور در کاهش آلام مردم بسیار مؤثر است و از ظهور و بروز این حرکت‌ها جلوگیری می‌کند؛ مردم وقتی بالاترین مقام اجرایی را در کنار خود ببینند حرف‌های خود را مطرح می‌کنند و آرام خواهند شد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم حواله دادن مشکلات مردم به آینده و سرمایه‌گذاری خارجی را شعارهای توخالی و بی‌فایده ارزیابی کرد و گفت: وعده‌های دولت باید قابل عمل باشد، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال در روستاها، بازگشت روستاییان به روستاها و استفاده از ظرفیت استان‌ها، شهرها و روستاهای مختلف، استفاده از جوانان و تیم‌های مختلف در بهینه‌سازی انرژی خود شغل ایجاد می‌کند و درآمدهای خوبی هم خواهد داشت.

وی مجلس را موظف به استفاده از قابلیت‌های قانونی خود دانست و گفت: مجلس با قابلیت نظارت خود می‌تواند به نمایندگی از ناحیه مردم از مسؤولان بازخواست داشته باشند؛ اگر مجلس به میدان بیاید مردم امیدوار می‌شوند، الان مجلس سوت و کور است و خبری نیست؛ این بسیار ناراحت کننده است و مردم احساس می‌کنند که کسی درد آن‌ها را درک نمی‌کند و سخن آنان را نمی‌شنود و بازتاب نمی‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برخورد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی را نیز از خواسته‌های مردم برشمرد و گفت: شعار مردم مبنی بر اینکه اگر با فسادها برخورد شده بود مشکلات ما حل می‌شد شعار بی‌خودی نیست، این فسادهای بزرگ مهم است و باید با آن‌ها برخورد جدی صورت گیرد./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات