۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۴۵۶۹۷

رونمایی از کتاب «نقش امام خامنه ای در مهار بحران فتنه ۸۸ »

آیین بزرگداشت حماسه ۹ دی از دو کتاب «نقش رهبر انقلاب در مهار بحران سال ۸۸» و «نقش رسانه‌های مجازی در فتنه ۸۸»رونمایی شد.
کتاب «نقش امام خامنه ای در مهار بحران فتنه ۸۸ »

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم آیین بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی ماه و مروری بر محصولات فرهنگی و پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با حضور حجت‌السلام والمسلمین روح‌الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما، امیر دریادار سجاد کوچکی، مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، خانواده شهیدان فتنه سال ۸۸، شهید امیرحسام ذوالعلی و شهید حسین غلام‌کبیری و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در فرهنگسرای امام (ره) برگزار شد.

در این مراسم سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به دوران مسئولیت خود در زمان تصدی بر سازمان صدا و سیما در روزهای فتنه ٨٨اظهارداشت: مردم صاحب انقلاب هستند، محرم هستند و ما به نمایندگی از مردم مسئولیت داریم. در فتنه ۸۸ زمانی که ‌خواستیم تصاویر آتش زدن ‌های امام حسین(ع) از تلویزیون پخش کنیم با دوستانی مشورت کردیم که دلسوز بودند آنها هم توصیه می‌کردند اجازه دهید در این روز ارزش عزاداری‌ها جای خود بماند.

وی ادامه داد: اما تشخیص ما در نهایت خلاف آن شد و راه را باز کرد و مردم هم وقتی دیدند کار فتنه‌گران به جایی رسیده که مقدسات را از بین می‌برند و موضع‌گیری از سوی سران فتنه هم انجام نمی‌شود و مرزبندی و شاخص هم در عصر عاشورا دیده نشد و راهشان را هم جدا نکردند بنابراین در آن شرایط نشان دادن چند تصویر بسیار اثر داشت لذا پس از پخش آن تصاویر اهانت‌ها، مردم به عمق فتنه پی بردند و حماسه بزرگ در ۹ دی را آفریدند.

رییس اسبق سازمان صداوسیما با اشاره به اجتهاد رسانه‌ای گفت: کسی که مسئولیت رسانه‌ای در هر جایی بر عهده دارد داشتن قوه اجتهاد رسانه‌ای ضروری است. برای اینکه موفق شود باید از پشت صحنه‌ها و تحلیل‌ها خبر داشته باشد ولی در نهایت خودش تصمیم بگیرد.

ضرغامی ادامه داد: شهدای فتنه شهدای مظلومی هستند و در اوج مظلومیت وظیفه انقلابی خود را انجام دادند. همان کاری که امثال شهید حججی می‌کنند اینها پیش‌تر در ظلمات فتنه درخشیدند و راه را نشانمان دادند.

وی افزود: من ۹ دی سال ٨٨ را انقلاب سوم می‌نامم. ویژگی‌هایی داشت که به مراتب برتر و مهم‌تر از انقلاب اول بود. آن هم مقابله با فتنه بود. گرد و غباری بلند شده بود که تشخیص حق را سخت کرده بود. حتی بسیاری از خواص که مردم شاخص می‌دانستند به سمت فتنه رفتند و شبهه ایجاد کردند. این تردیدها ویرانگر است لذا در فتنه سال ٨٨ مردم توانستند از پشت غبار حق را تشخیص دهند و درست هم تشخیص دادند.

ضرغامی با بیان اینکه ۹ دی کاملا خودجوش بود، گفت: در راهپیمایی ۹ دی فقط عکس‌های مردم و رهبری در دست مردم بود. در زمینه پرداختن به مقوله ۹ دی کار تصویری کمتر ساخته شده البته از ساخت قلاده‌های طلا تشکر می‌کنیم.

ضرغامی با تاکید بر اینکه رهبری در آن روزها به بنده تاکید می‌کردند که برنامه‌ها اقناع کننده باشد، گفت: در قصه فتنه رسانه‌ها نقش مهمی داشتند. امروز دنیای رسانه به لحاظ سرعت انتشار و پیچیدگی‌های آن تغییر اساسی کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: وقتی فتنه در دنیای مجازی خود را نشان می‌دهد پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کنند و برای آگاهی و بصیرت‌بخشی به مردم باید محافظه‌کاری را کنار گذاشت و کار انقلابی کرد.

امیر دریادار سجاد کوچکی، مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان اینکه منطق فتنه چند وجهی است که مدیریت آن با استکبار است گفت: داعش در منطقه ما یکی از فتنه‌های استکبار بود که در آن ‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را به خوبی به کار گرفتند، تبعیض اقتصادی، اختلاف طایفه‌ای و مذهبی و سرانجام انتخاب یک رهبر سیاسی را هدف قرار دادند.

امیر کوچکی با بیان اینکه باید فتنه را در زمان شکل گیری مهار کنیم گفت: نگذاریم فتنه به شبکه تبدیل شود چون در این صورت ‌های سنگینی خواهد داشت.

در این مراسم از مستند «زلزله اقتصادی» که توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی تولید شده نیز رونمایی شد. این مستند به بررسی خسارت‌های اقتصادی فتنه ۸۸ می‌پردازد.

در این مراسم که به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای امام (ره) برگزار شد از دو کتاب «نقش رهبر انقلاب در مهار بحران سال ۸۸ »و «نقش رسانه های مجازی در فتنه ۸۸» رونمایی شد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خانواده شهدای فتنه سال ۱۳۸۸، شهیدان امیرحسام ذوالعلی و حسین غلام‌کبیری، از دو کتاب «نقش امام خامنه‌ای در مهار بحران سال ۸۸» و «نقش رسانه‌های مجازی در فتنه ۸۸» رونمایی شد./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

  

ارسال نظرات