۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۴۵۶۶۴
آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد؛

تبلیغ و ترویج دین وظیفه روحانیت است/ ضرورت تربیت طلاب بومی در مناطق محروم

حضرت آیت الله علوی گرگانی تبلیغ و ترویج دین را وظیفه طلاب دانست و بر ضرورت تربیت طلاب بومی برای تبلیغ اسلام در مناطق محروم تأکید کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار با جمعی با مدیران مدارس علمیه استان کردستان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های مدیران حوزه‌های علمیه کردستان گفت: فعالیت و خدمت مدیران حوزه و روحانیان در مناطق کم برخوردار از ثواب و اجر دوچندان در درگاه خداوند متعال برخوردار است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به اهمیت تبلیغ در مناطق محروم اشاره و ابراز کرد: در برخی مناطق آمادگی بیشتر برای علم آموزی و تبلیغ اسلام وجود دارد؛ اما برخی از مناطق محروم و مستضعف همچون کردستان محیط علمی و تبلیغ قوی وجود ندارد؛ از این رو، علمایی که به آن منطقه هجرت کرده‌ و نیرو تربیت می کنند؛ خدمت بزرگی به دین اسلام است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: روحانیان و مدیران مدارس حوزه‌های علمیه فعالیت خویش را در این مناطق برای خداوند خالصانه انجام دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: فرزندان و طلابی که زیر نظر مدیران حوزه علمیه تربیت می‌شوند، باید زمینه تقوا، روحیه الهی و معنویت را در آنها تقویت شود.

وی بر ضرورت آموزش و تربیت طلاب بومی در کردستان تأکید کرد و گفت: طلاب بومی با لسان و آداب قوم خویش، مردم را به دین اسلام راهنمایی می‌کنند و این فعالیت بسیار ارزشمند است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اینکه اسلام اختصاص به ایران و عراق ندارد بلکه تعالیم رسول خدا همگانی است، ابراز کرد: روحانیان وظیفه تبلیغ و ترویج دین اسلام در این منطقه را دارند، از این رو باید هم تشویق کننده مردم به معارف اسلامی و بیم دهنده آنها از عذاب الهی باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان سخنانش گفت: خدمت طلاب در این منطقه تنها باید برای خداوند بوده و فرزندان و مردم را به تقوا و معنویت فراخوانید و اگر این گونه باشد به طور قطع خداوند ثواب دوچندان به شما اعطا خواهد کرد./۹۹۸/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات