۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۴۵۶۲۰
معاون سیاسی وزارت کشور خبر داد؛

ایجاد محدودیت موقت در شبکه های اجتماعی از سوی دولت

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: دولت در راستای امنیت کشور و شهروندان برخی از شبکه‌های مجازی را در مقطعی کوتاه زمانی فیلترینگ می‌کند.
اسماعیل جبارزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور امروز عصر در نشستی درباره شرایط دریافت مجوز جهت اعتراض گفت: تقاضای صدور مجوز از طریق اداره سیاسی کشور به استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، اصناف و احزاب ارسال می‌شود.

وی افزود: ما وظیفه داریم که آرامش و آسایش مردم را فراهم کنیم بنابراین از تجمعات بدون مجوز و غیرقانونی جلوگیری به عمل می‌آید.

جبارزاده درباره تعداد افراد بازداشتی یا عوامل پشت صحنه اغتشاشات اخیر، عنوان کرد: اطلاعات یا جعبه سیاه اتفاقات در حال بررسی است، بنابراین ما هنوز آمار قطعی و مسلم نداریم، استاندار لرستان کشته شدن دو نفر را تکذیب کرده است، مسؤولان، سیاستمداران و نمایندگان از صحبت یا اظهار نظر شخصی بر اساس شایعات خودداری کنند تا بررسی‌ها کامل و قطعی شود.

وی بیان داشت: بر اساس قانون هر کس هر جا نمی‌تواند تجمع کند بلکه باید محل، ساعت، مکان، و یا مورد تجمع مشخص شود که مسؤولان مربوطه بخش امنیتی آن را بررسی ‌کنند که اگر به مردم و نظام خسارتی وارد نمی‌شود اجازه تجمع خواهند یافت.

جبارزاده درباره احتمال فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی به علت اغتشاشات اخیر عوان کرد: دولت قصد فیلتر کردن شبکه‌های مجازی را ندارد اما در راستای امنیت کشور و شهروندان برخی از شبکه‌های مجازی را در مقطعی کوتاه زمانی فیلترینگ می کند؛ رسانه‌ها با ایجاد آرامش در جامعه فضایی امن و آرام را درست کنند که  اقشار مختلف مردم بتوانند برنامه‌های خود را پیش ببرند.

وی افزود: امروز همه گروه‌های سیاسی و فکری کشور باید در کنار هم به فکر کشور باشند و بررسی کنند که چرا چنین تجمعات و اتفاقاتی رخ می‌دهد.

جبارزاده با بیان اینکه امروز کشور ما در امنیت به سر می‌برد، ابراز کرد: این امنیت برای کسانی در داخل که موافق نظام نبوده یا دشمنان کشورمان آزاردهنده است؛ دولت همواره تلاش می‌کند که تورم را مهار کند بنابراین اگر کسی بخواهید ملت یا دولت را زمینگیر کند دستاوردها را از بین خواهد برد؛ طی 4 سال گذشته در شهرهای مختلف تجمعات اعتراضی داشتیم، مردم به علت گرانی به میدان آمده و شعار می‌دهند اما در تجمعات اخیرا شاهدیم اعتراضات از حالت صنفی خارج می‌شود.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: طی چند ماه اخیر تجمعات مالباختگان را شاهد بودیم که 98 درصد از آنها اموال خود را دریافت کرده و بقیه نیز دریافت خواهند کرد، زمانی که در تجمعات تعرض به جان، مال و نوامیس مردم صورت گیرد وزارت کشور، نهادهای امنیتی و نیروی انتظامی مانع آن شده و از برگزاری چنین تجمعات جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: دولت به طور قاطع مقابل کسانی که به اموال مردم دست‌درازی کنند ایستادگی خواهد کرد، امروز برخی در خارج نسبت به این اتفاقات اعتراضی ابراز خوشحالی می‌کنند در حالی که مردم ایران را نمی‌شناسند چراکه آنان حامی نظام و دولت خود خواهند بود.

 معاون سیاسی وزارت کشور گفت:خوشحالی بر این اتفاقات برخلاف اهداف ایرانی و اسلامی است، به طور قطع کسانی خارج از کشور هستند از چنین اتفاقاتی ابراز خوشحالی کرده و بانی و حامی آن باشند./807/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات