۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۴۵۵۹۰
در حرم حضرت معصومه؛

کتاب «نهج‌البلاغه با ترجمه روان و شرح واژگان» رونمایی شد

استاد بهرامپور گفت: نزدیک به دو سال به صورت شبانه روز برای تدوین این کتاب زمان صرف شده و بعضی از بخش های این کتاب در جوار بارگاه امام علی(ع) و امام حسین(ع) نگارش شده است.
رونمایی کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب «نهج‌البلاغه با ترجمه روان و شرح واژگان» استاد ابوالفضل بهرامپور پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان آستان مقدس کریمه اهل(س) در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم استاد بهرامپور استناد به ضرب المثل های قدیمی معادل را از شاخصه های ترجمه این کتاب عنوان کرد و گفت: برخلاف تصور همگان که تفسیر و فهم تفسیر را دشوار می دانند باید دقت کرد که  دشورا دانستن فهم تفسیر بر خلاف آموزه‌های قرآن است چرا که قرآن کریم در آیات مختلف از ساده بودن فهم تفسیر سخن به میان می‌آورد.

وی روان بودن ترجمه را از دیگر شاخصه های این کتاب عنوان کرد و افزود: در 30 سال اخیر در حوزه قرآن فعالیت کرده ام و حاصل این فعالیت 30 ساله  دوره 30 جلدی تفسیر نسیم حیات است که چاپ شده و برخی از جلد های آن به چاپ  36 تا 45 رسیده است که این موضوع نشان دهنده اقبال عمومی جامعه به آثار تفسیری به خصوص تفاسیر روان و قابل فهم است.

استاد برجسته قرآن کریم، کتاب «نهج‌البلاغه با ترجمه روان و شرح واژگان»  را آغازی دوباره برای فهم آسان نهج البلاغه دانست و گفت: این کتاب می تواند متن نهج البلاغه را در جامعه امروز احیاء و نهج البلاغه را در متن زندگی مردم جاری کند.

استاد بهرامپور با اشاره به فرایند تدوین و تولید کتاب خود تصریح کرد: نزدیک به دو سال به صورت شبانه روزی برای تدوین این کتاب زمان صرف شده و بعضی از بخش های این کتاب در جوار بارگاه امام علی(ع) و امام حسین(ع) نگارش شده است.

وی با بیان اینکه کتاب «نهج البلاغه با ترجمه روان و شرح واژگان» سه بار ویراستاری شده است، گفت: این کتاب را انتشارات آوای قرآن قم منتشر کرده و  با تخفیف در اختیار عموم علاقه مندان و نهج البلاغه پژوهان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، تفسیر یک جلدی قرآن مبین، تفسیر موضوعی قرآن کریم و تفسیر تربیتی قرآن کریم در قالب سه جلد از دیگر آثار منتشر شده از استاد ابوالفضل بهرامپور است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی، مدیر کتابخانه و موزه و حجت‌الاسلام سیدحجت کشفی، رییس اداره موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) از دیگر افراد حاضر در این مراسم بودند./۸۳۷/ ۲۰۲/ش

 

ارسال نظرات