۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۴۵۵۸۶

آغاز فعالیت کارگروه راهبری اینترنت اشیا درکشور

کارگروه راهبری اینترنت اشیا، به همت مرکز ملی فضای مجازی و با مشارکت مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.
کارگروه راهبری اینترنت اشیا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، کارگروه راهبری اینترنت اشیا، توسط مرکز ملی فضای مجازی و با مشارکت مرکز همکاری¬های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، و نیز همکاری سازمان ها و دستگاه های اجرایی ذیربط، تشکیل و فعالیت خود را آغاز نموده است.

تدوین سند راهبردی و نقشه راه اینترنت اشیا، راهبری طرح های کلان ملی در این حوزه، شناسایی نقاط قوت و تهدید توسعه اینترنت اشیا در کشور ، بررسی و تقسیم کار ملی با شناسایی کلیه ذینفعان و بازیگران بخش حاکمیتی، دولتی، غیر دولتی و عمومی و شناسایی و انتخاب طرح های پایلوت ملی در حوزه اینترنت اشیا، مهمترین اهداف این کارگروه می باشد.

  تاکنون سه جلسه از جلسات کارگروه، در مرکز ملی فضای مجازی و با حضور نمایندگان تام­ الاختیار سازمان­ها و نهادهای مختلف تشکیل شده است. در این جلسات، ایجاد وحدت رویه در موضوع اینترنت اشیا، ارائه یک تعریف و دیدگاه واحد برای اینترنت اشیا، ایجاد زیرساخت مناسب برای اینترنت اشیا، مسائل امنیتی و حریم خصوصی در حوزه اینترنت اشیا و استفاده از ظرفیت­های این حوزه برای افزایش اشتغال و توسعه کسب و کار در کشور، مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرارگرفته است.

خاطر نشان می سازد کمیته های تخصصی نیز در موضوعات مختلف و با مشارکت نمایندگان سازمان­ها در حال شکل گیری است تا ابعاد تخصصی و فنی مرتبط با اینترنت اشیا را در حوزهای مختلف از جمله؛ فناوری، صنایع و کاربردها، حاکمیت (امنیت، حقوق و مقررات) و نیز سایر حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مورد بررسی قرار داده و نتایج حاصله را جهت اتخاذ تصمیمات مقتضی، در اختیار کارگروه بگذارند./998/د103/س

ارسال نظرات