۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۴۵۵۲۹
با حضور آیت الله مکارم شیرازی؛

نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، شخصیت های برجسته حوزوی، حضور پرشور مردم شهید پرور قم و همچنین خانواده های معظم شهدا آغاز به کار کرد.
شهدای روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم امشب با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شخصیت های برجسته حوزوی، حضور پرشور مردم شهید پرور قم و همچنین خانواده های معظم شهدا در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، آیات مقتدایی، کعبی و رجبی و همچنین سردار احمدی و مهندس صادقی در این جلسه حضور داشتند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این مراسم باشکوه خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ تحمیلی قصد داشت که نهال انقلاب را ریشه کن کند، اما امام راحل با استفاده از منطق قرآنی شهادت طلبی استفاده کرده و با راه اندازی سازمان بسیج مستضعفین، جوانانی عاشق شهادت تربیت کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علی رغم وجود هجمه های سنگین دشمنان با قدرت پابرجا ماند، ابراز داشت: امروزه نیز با قدرت در حال پیشروی هستیم و با عنایات خداوند قوی تر هم می شویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های روحانیون آموزش فرهنگ شهادت به نسل جوان است، اظهار داشت: شهدای روحانی با عمل خود این فرهنگ را به مردم آموزش دادند و همین عمل گرایی آنها سبب شد تا مردم نیز از فرهنگ شهادت طلبی استقبال کنند.

همچنین آیت الله اعرافی در این جلسه با تأکید بر اینکه فرهنگ شهادت با روح حوزه های علمیه عجین شده است، بیان کرد: امام راحل و علمای بزرگ اسلام، استقبال از شهادت را احیا کردند و جوانان پرشور حوزه های علمیه در این راه گام نهادند.

وی با اشاره به این که جریان هایی همواره در طول تاریخ به دنبال بدیل سازی قلابی برای فرهنگ شهادت بوده اند، گفت: این جریان ها به دنبال تخریب فرهنگ جهاد هستند، اما حوزه انقلابی با منطق جهادی حکیمانه اولیای الهی با آنها مبارزه خواهد کرد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که ملت ایران در نهم دی در برابر جریان های مخالف با مردم سالاری دینی ایستادند، اظهار داشت: امروزه باید با استواری در راه انقلاب بدانیم که راه طولانی در پیش رو داریم که عقبه های سنگینی دارد، بنابراین باید هوشیار باشیم و آگاهانه عمل کنیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر ضرورت زمان شناسی و شناخت متغیرها در زمان حاضر گفت: با توجه به اینکه با روی کار آمدن انقلاب اسلامی، نظام ضد اسلامی شاهنشاهی سقوط کرد باید بدانیم که یک سلسله متغیرهایی در این جابه جایی تغییر کرد که باید از سوی جامعه به ویژه روحانیت شناسایی شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به این که مخاطب اصلی شناسایی متغیرها، روحانیت هستند، اظهار داشت: تبیین و پاسداری از دین و شریعت، مقابله با ظلم و ظالمان و دستگاه های فاسد، مقابله با اندیشه های انحرافی و گفتمان های غیر دینی و مبارزه و ایجاد زمینه برای تشکیل حاکمیت دینی از جمله وظایفی است که در این دوران بر عهده روحانیت است.

وی ادامه داد: شهدای گرانقدری همچون شهید مطهری و شهید صدر نمونه های بارزی هستند که زمان، جریانات و تهدیدها را شناختند و در مقابل آنها با سخنرانی، روشنگری، تدوین کتب و غیره ایستادگی کردند.

گفتنی است، کتاب های «جلوه های حضور قاطع روحانیت در دفاع مقدس»، «جبین های خونین؛ زندگی نامه شهدای روحانی استان قم» و «منبرهای خونین حرم» توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی رونمایی شد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات