۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۴۵۴۴۸
واکنش آیت الله نوری همدانی به وقایع اخیر؛

دولت به خواسته های به حق مردم رسیدگی کند

حضرت آیت الله نوری همدانی رسیدگی به خواسته های به حق مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: ما نیز از مردم پشتیبانی می کنیم اما نگذارید که افراد فتنه گر بر شما سوار شوند.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی  امروز در دیدار با جمعی از کارکنان نیروی انتظامی با اشاره به آیه هفتم سوره ابراهیم گفت: خداوند در این آیه شکر نعمت را موجب افزایش نعمت و کفران نعمت را موجب کاهش نعمت و عذاب درد ناک می داند.

این مرجع تقلید ادامه داد: خداوند در قرآن کریم 73 مرتبه از شکر نعمت سخن گفته است و بیان می کند باید منعم که پروردگار است را بشناسید و شکر نعمت های او را به جا آورید.

وی با طرح سؤالی مبنی بر این که بالاترین نعمت چیست، اظهار کرد: امام صادق(ع) ولایت اهل بیت(ع) را بالاترین نعمت معرفی می کند زیرا در سایه اهل بیت(ع) است که خداوند و نعمت های او را می شناسیم و وظیفه خود  را به درستی انجام می دهیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: این نظام اسلامی نیز برگرفته از فرهنگ اهل بیت(ع) است؛ شناخت ارکان، اهداف، دستاوردها و در نتیجه تهدیدهای انقلاب وظیفه ما است و باید در زمینه آنها تفکر کرد.

وی با بیان این که دشمن همیشه در کمین ما است و باید آن را به درستی بشناسیم، ابراز کرد: همیشه باید در برابر فتنه های دشمن مقاوم بود و نباید تاریخ انقلاب را فراموش کرد، در سال 88 عده ای فتنه گر تحت تأثیر نظام استکبار از جمله آمریکا شعارهایی سر دادند که دشمن را در ایجاد نقشه اش خشنود کرد تا جایی که حتی به عزاداری امام حسین(ع) که تکیه گاه مستضعفان و مظلومان بشریت است توهین کردند و شعارهای وقیحانه  ای را سردادند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: این تاریخ نباید فراموش شود و اگر تماشاگر باشیم بار دیگر نیز رخ خواهد داد؛ باید احساس وظیفه کنیم، این مردم بودند که به میدان آمدند و میثاق با ولایت در روز نهم دی را رقم زدند؛ ما باید از تاریخ درس بگیریم که چرا این گونه شد و چگونه توانستیم بر آنها غالب شویم زیرا دشمن در حال نقشه ها و فتنه های شدید تری است و او کار دیگری به غیر از نقشه کشیدن ندارد.

وی تصریح کرد: در برخی شهرها حرکت هایی صورت گرفته است که لازم می دانم چند نکته را بیان کنم؛ نخست آن که همیشه باید از چهار موضوع نظام اسلامی، آرمان های امام خمینی(ره)، خون شهیدان و اصل ولایت فقیه حمایت کرد که اوجب واجبات است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: نکته دیگر مربوط به خواسته های مردم است که خواسته های به حقی است و پشتیان آنها هستیم؛ مردم از گرانی، فقر و بیکاری رنج می برند و در زندگی مشکلات فراوانی دارند که با جلسه و سخنرانی بر طرف نمی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مملکت مال باختگانی وجود دارند که هر روز برای ما نامه می نویسند، دولت اقدامی نمی کند؛ دولت با وجود این که بار ها گفته ایم دیرکرد حرام است به واسطه بانک ها از مردم دیر کرد می گیرد اما برای مال باختگان کاری انجام نمی دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که دولتمردان و مسؤولان باید تابع ولایت فقیه باشند، تصریح کرد: برخی برای کار خود از کلام امام و رهبری به صورت گزینشی استفاده می کنند و می گویند هرچه که انجام می دهیم بر اساس فرمایشات ایشان است در حالی که این گونه نیست.

وی ادامه داد: در روزنامه ها و رسانه ها همیشه دو نظر مشاهده می شود یک نظر مربوط به رهبر و یک نظر مربوط به فرد دیگری است در حالی که نباید این گونه باشد؛ شما مدتی به برجام پرداختید و بیان می کردید تمام مشکلات حل می شود در حالی که رهبری بیان می کرد به درد شما نمی خورد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان عید نوروز رهبرمعظم انقلاب در مشهد، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی خود بر تولید و اشتغال تأکید کردند که برخی بلافاصله بیان کردند همین گونه عمل می کنیم اما فقط حرف بود و مشکلات و سختی معیشت باقی است و برای مردم کاری نکردند؛ چرا باید مردمی که برای انقلاب شهید داده اند از نظر معیشت در رنج باشند.

وی در پایان  تبیین کرد: ما به مردم می گوییم خواسته شما صحیح است اما عده ای موج سواری می کنند و نگذارید افرادی که از آغاز ضد انقلاب و فتنه گر بوده اند با شما مخلوط شوند، آنها صلاح شما را نمی خواهند بلکه همیشه گوش به فرمان دشمن بوده اند بنابراین خود را از آنها جدا سازید در غیر این صورت شعارهایی را می دهید که همه چیز را زیر سؤال می برید؛ ما به عنوان یک طلبه و تمام مسؤولان با بصیرت می خواهیم به شما کمک کنیم اما نگذارید افرادی که فتنه گر هستند بر موج سوار شوند./1324/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات