۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۴۵۴۱۷
آیت الله سعیدی:

سوادآموزی بستر تعلیم و تربیت دینی را فراهم می‌کند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اقدامات نهضت سوادآموزی مصداقی از سیره تربیتی انبیای الهی در راستای هدایت مردم است، گفت: سوادآموزی بستر تعلیم و تربیت دینی را فراهم می کند.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای نهضت سوادآموزی استان قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات نهضت سواد آموزی مصداقی از سیره تربیتی انبیای الهی در راستای هدایت مردم است، گفت: تا زمانی که سواد و علم نباشد امکان هدایت مردم در مسیر تربیت دینی محقق نخواهد شد زیرا سواد و علم آموزی از بسترهای تربیت دینی هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه بصیرت و تقارن این دهه با سالروز نهضت سوادآموزی افزود: باید توجه داشت که بصیرت نمود پیدا نمی کند مگر با تربیت و لازمه تربیت همانطور که بیان شد سواد آموزی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید براینکه ثمره فراگیر شدن سواد در جامعه این است که فهم پیام های بصیرت افزا برای مردم آسان می شود، گفت: کسب بصیرت ابزارهای مشخصی دارد و معجزات الهی و قرآن کریم از جمله حجت‌های خداوند متعال است که سبب هدایت انسان‌ها به سمت روشنایی و سعادت می‌شود.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه مردم باید از فرصت‌های فراهم شده برای سوادآموزی استفاده کنند، گفت: بی‌توجهی نسبت به فرصت‌ها می‌تواند تهدیدهای مشخصی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: افراد با بی‌توجهی نسبت به امر سوادآموزی در دنیا مورد ملامت بوده و در روز قیامت نیز هیچ حجتی نسبت به غفلت خود نخواهد داشت چرا که تسهیلات و امکانات پیش‌بینی شده در نهضت سوادآموزی برای آموختن به مردم کم سابقه است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه باید در قالب نهضت سوادآموزی معارف مورد پسند الهی برای مردم ارائه شود، افزود: باید آموزه‌های مورد نظر اسلام که مبتنی بر کتاب و حکمت است به مردم آموزش داده شود تا زمینه حرکت مردم در مسیر هدایت الهی را فراهم کند.

وی سوادآموزی را راهکاری برای هدایت افراد به سمت موفقیت دانست و گفت: همانطور که برخی از افراد در مسیر حق از خود فداکاری نشان می‌دهند باید در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی نیز شاهد این بروز این روحیه باشیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به رسالت های نهضت سواد آموزی یادآور شد: اقدامات این نهاد باید به نحوی در کشور توسعه و گسترش یابد تا یک نفر بی سواد در کشور نباشد و به عبارت دیگر رسالت اصلی این سازمان با سواد کردن تمام افراد بازمانده از تحصیل در جامعه اسلامی است./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات