۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۴۵۳۷۲
لاله افتخاری:

نهم دی الگوی برخورد با منافقان را به جامعه جهانی ارائه کرد

عضو سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹ دی ماه از ایام الله است، گفت: نهم دی الگوی برخورد با منافق را به جامعه جهانی و تمامی ملت های آزادی خواه جهان ارائه می کند.
لاله افتخاری

لاله افتخاری، عضو سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نهم دی را از ایام الله در تاریخ ملت ایران و تاریخ بشریت عنوان کرد: گفت: در قرآن کریم بر گرامیداشت ایام الله تاکید ویژه ای شده است و گرامیداشت ایام الله از دستورات واجب الهی بر مومنان است که نباید بنابر دلایل مختلف به آن بی توجهی شود.

وی با بیان این که فتنه سال ۸۸ برنامه ریزی هدفمند دشمن برای براندازی نظام بود، افزود: دشمن از طریق سفارتخانه های خود به دنبال تحریک مردم بود و به صورت مستقیم از فتنه گران حمایت می کرد اما با وجود بصیرت و هوشیاری مردم  چشم فتنه در روز ۹ دی برای همیشه کور شد و دشمن تنواست با سوار شدن بر موج احساسات و هیجانات عده ای فریب خورده به اهداف شوم خود جامه عمل بپوشاند.

مسوول امور بانوان ستاد اربعین،  ۹ دی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب عنوان کرد، تصریح کرد: ۹ دی انقلابی در دل انقلاب است و هرگز نباید کهنه شده یا از یادها محو شود.

افتخاری با تأکید بر اینکه باید ابعاد مختلف  فتنه سال ۸۸ و حماسه ۹ دی ماه به نسل جوان و جامعه جهانی شناسانده شود، ادامه داد: درخواست رفع حصر سران فتنه به منزله دخالت در کار قوه قضائیه و نقض قانون تفکیک قوا است بنابراین باید از طرح درخواست های به این شکل از سوی سایر قوا پرهیز شود.

وی افزود: اگر قرار بر محاکمه سران فتنه بود جرم و حکم آنها سنگین تر از حصر بود و باید توجه داشت که حصر رأفت نظام نسبت به فتنه‌گران بود و باید دقت کرد که سران فتنه باید بدانند که متناسب با جرمشان با آنها برخورد نشده و تصمیم گیری و محاکمه فتنه گران و مجازات آنها حکمی است که طبق قانون در اختیار قوه قضائیه بوده و سایر قوا اجازه دخالت در این زمینه را ندارند.

عضو سابق مجلس شورای با تأکید بر اینکه فتنه گران به مقدسات مردم توهین کرده و به حیثیت و اعتبار انقلاب و اسلام آسیب وارد کرده و حماسه حضور 40 میلیونی مردم پای صندوق های رأی که نماد جمهوریت و اسلامیت نظام بود را زیر سوال بردند، یادآورشد: به همین دلیل اقدام فتنه گران هیچگاه از یاد ملت ایران محو نخواهد شد./968/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات