۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۴۵۳۲۶
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

حمایت های ایران از مقاومت علت شکست استکبار در منطقه است

امام جمعه پردیسان با اشاره به حمایت های ایران از جبهه مقاومت گفت: دشمنان اقرار کرده اند که حمایت های ایران علت شکست استکبارگری و استعمارگری در منطقه است.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به آیه 218 سوره بقره گفت: حضرت معصومه(س) مصداق بارز این آیه هستند، چراکه با ایمان محکمی که داشتند هجرت کردند و از همه تعلقات، علایق و سلایق جدا شده و در مسیر الهی گام برداشتند.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه انسان باید همواره در پی امام زمان(عج) باشد، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) برای یافتن امام زمان خود به صورت اختیاری از محل سکونتشان هجرت کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) در راه خداوند جهاد کردند، عنوان کرد: مجاهد همه هستی خود را بدون هیچ چشم داشتی در راه خداوند فدا می کند؛ اینکه گفته می شود مدیریت جهادی داشته باشیم بدین معنا است که امور را به گونه ای مدیریت کنیم که بیشترین نفع را به مردم برسانیم، اگر روحیه جهادی موجود نباشد، جامعه منزوی خواهد شد.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه غربی ها در سال 2017 کشور ایران را هفتمین قدرت برتر جهان دانسته اند، عنوان کرد: بر خلاف تبلیغات و سیاه نمایی هایی که از قدرت کشور در داخل وجود دارد، این مسأله یکی از ارزش های ایران است که دشمنان به آن اعتراف می کنند.

وی با اشاره به اینکه مؤلفه های قدرت عبارت از جمعیت، جغرافیا و سرمایه ها هستند، بیان کرد: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب مؤلفه های قدرت در بعد مادی سه چیز است که عبارت از ابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی است که کشور ما در همه ابعاد بسیار قدرتمند عمل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: در رأس نظام کشور رهبری مقتدر داریم که با تدابیر حکیمانه شان همواره جامعه را از خطرها نجات داده و به مردم امید می دهند.

وی تحلیل غربی ها مبنی بر اینکه ایران را هفتمین قدرت جهان دانسته اند را اینگونه توصیف کرد: آنها اقرار کرده اند که حمایت های ایران علت شکست استکبارگری و استعمارگری در منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در پایان به تبیین عوامل معنوی قدرت کشور ایران از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و یادآور شد: ارزش های اسلامی، فرهنگ جهاد و شهادت، خودباوری و اعتماد به نفس و وحدت و همدلی از جمله عوامل معنوی قدرت کشور است و ضرورت دارد که با پشتیبانی از ولایت فقیه در مسیر حفظ این ارزش ها گام برداریم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات