۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۴۵۳۱۲
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

حماسه ۹ دی تجلی ولایت‌مداری مردم بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: روز نهم دی روز بصیرت و میثاق امت اسلام با ولایت است این حماسه حماسه‌ای نبود که با تبلیغات و گروه‌بازی شکل بگیرد بلکه حماسه‌ای بود که به خاطر بیداری و آگاهی مردم صورت گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به مهم‌ترین عهد و پیمان انسان‌ها با خداوند متعال گفت: پیمان بزرگی که ما با خداوند داریم این است که باید همواره او را بندگی کرده و بنده مال و مقام دنیا نشویم و خود را به ذلت دنیاپرستی مبتلا نکنیم و عهد و پیمان خود را در عبادت و بندگی با خداوند متعال حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پیمان‌های گرفته شده خداوند متعال از انسان‌ها افزود: خداوند متعال از ما انسان‌ها پیمان صداقت و امانتداری و عدالت‌مداری گرفته است از این رو باید صادقانه سخن بگوییم امانتدار باشیم و به عدالت رفتار کرده و تنها به فکر منفعت خود نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به بدترین صفت اخلاقی اظهار کرد: حرام‌خواری و خوردن مال حرام موجب ذخیره آتش جهنم برای انسان است در روز قیامت این آتش به جان انسان افتاده و برای او عذاب و وبالی عظیم را فراهم می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به مفهوم تقوای الهی در اخلاقیات اضافه کرد: تقوا یعنی اینکه انسان عهد و پیمان بندگی و اخلاقی خود را با خداوند متعال رعایت کند و بداند که مرگ در پیش روی انسان قرار دارد و کسی نمی‌تواند از آن عبور کند از این رو، استثنا در مورد مرگ وجود ندارد.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو ابراز کرد: امروز سالروز وفات کریمه اهل‌بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) است باید توجه داشته باشیم که هجرت این بانوی مکرمه از مدینه به سوی قم در راستای ولایت‎مداری بوده است.

وی در ادامه افزود: به برکت حضور حضرت فاطمه معصومه(س) در قم زمینه‌ای فراهم شد که این شهر مقدس به عنوان بزرگ‌ترین مرکز علمی جهان به حساب آمد به گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از دانشمندان در این شهر حضور داشته و مهم‌ترین مرکز تحقیق و پژوهش به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به سالروز حماسه مردمی 9 دی اضافه کرد: روز نهم دی روز بصیرت و میثاق امت اسلام با ولایت است این حماسه حماسه‌ای نبود که با تبلیغات و گروه‌بازی شکل بگیرد بلکه حماسه‌ای بود که به خاطر بیداری و آگاهی مردم صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به یکی از ثمرات حماسه 9 دی گفت: یکی از ثمرات این حماسه یاس و ناامیدی فتنه‌گران و اربابان فتنه بود آمریکایی‌ها گمان می‌کردند همه چیز به اتمام رسیده و آنها به اهداف خود خواهند رسید، در حالیکه حماسه نهم دی دشمنان را با شکست و ناکامی مواجه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با بیان اینکه تجدید میثاق با رهبر و پیشوای دینی یکی دیگر از ثمرات 9 دی است، تاکید کرد: مردم در تجمع سالروز حماسه 9 دی بیان خواهند کرد که ما سرباز وفادار اسلام و ولایت فقیه بوده و تا زنده هستیم دست از وفاداری از راه دین و قرآن و اهل‌بیت(ع) برنداشته و برای این راه جان خود را فدا می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به میلاد حضرت مسیح(ع) تصریح کرد: آغاز سال 2018 میلادی را به مناسبت ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) در پیش داریم از این رو، این روز باعظمت را به تمام مسیحیان راستینی که منتظر ظهور منجی هستند تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی در پایان گفت: مسیحیان آمادگی زیادی را برای پذیرش اسلام دارند هم‌اکنون بسیاری از کسانی که به اسلام گرایش پیدا می‌کنند از میان مسیحیان هستند مسیحیان در خصوص ابراز انزجار از یهودیان ظالم همواره با مسلمانان هم‌صدا هستند از این رو ما باید این اتحاد و انسجام را با مسیحیان عالم در جهت تحقق عدالت جهانی ایجاد کرده و به وحدت جهانی برسیم./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات