۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۴۵۳۰۹
آیت الله نعیم آبادی:

بی قانونی ریشه فتنه ۸۸ بود/ راه نجات هرجامعه رعایت قانون است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه بی قانونی، ریشه فتنه ۸۸ بود، گفت: راه نجات هر جامعه و کشوری در رعایت و اجرای صحیح قانون است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های این هفته شهرستان با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) اظهار داشت: امروز وفات و یا شهادت این بزرگ بانو است، از استکبار مأمونی بعید نیست که در وسط راه، ظلمی را به حضرت فاطمه معصومه(س) اعمال کرده و سبب شهادت این بانو شده باشد، چون این بانو وقتی به ساوه می رسند بیمار می شوند اما چند صباحی بیش در قم زنده نیستند و بعید نیست که به شهادت رسیده باشند.

وی در ادامه افزود: در آن زمان، آل دنیا از آل آخرت می ترسیدند به تعبیر امروزی، طرفداران اسلام آمریکایی از امت اسلام ناب محمدی وحشت داشتند، اسلام آمریکایی تنها سمبل اسلام بود و هیچ نشانه دیگری از اسلام واقعی در آن یافت نمی شود.

امام جمعه بندرعباس همچنین تصریح کرد: اسلام آمریکایی اسلامی است که با ظلم می سازد و با ستمگر کنار می آید و دعاگوی ستمگران می شود فرقی نمی کند که در برهه ای از تاریخ باشد.

آیت الله نعیم آبادی گفت: در جمله ای از زیارتنامه حضرت معصومه(س) به دونکته مهم اشاره شده است، نخست اینکه شأن و جایگاه آن بزرگ بانو و دیگری مقام شفاعت آن حضرت در روز قیامت است، از کسی که حق شفاعت ندارد انتظار شفاعت اشتباه است اما حضرت معصومه (س) در نزد خداوند به این مقام والا دست یافته اند و بی دلیل نیست که قم به آشیانه آل محمد(ص) تبدیل است.

وی افزود: مکه حرم خدا، مدینه حرم نبی(ص)، کوفه حرم حضرت علی(ع) و قم حرم اهل بیت(ع) است و به برکت حضور حضرت فاطمه معصومه(س)، قم به بزرگترین مرکز دفاع از معارف اهل بیت(ع) تبدیل شده است.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه بی قانونی برای هر جامعه ای مضر است، تصریح کرد: در کشوری اسلامی با انقلابی اسلامی و در رأس آن فقیه عادل باید همه چیزش بر اساس قانون پیش برود و بی قانونی در این کشور نباید جایگاهی داشته باشد.

آیت الله نعیم آبادی گفت: امام راحل قانون را برای اجرا و برقرار شدن نظم اجتماعی عادلانه امری مهم و ضروری می دانند، اجرای قانون باید برای همه یکسان باشد، به عنوان مثال چاه یک فرد بیچاره به دلیل عدم رعایت قانون پر می شود اما برخورد با ساخت و ساز غیرقانونی در حریم دریا همچنان معطل مانده است.

وی گفت: ریشه فتنه 88، بی قانونی بود، اگر دستگاهی قدرتمند است پس چرا جلوی بی قانونی را نمی گیرد و قانون در جامعه حاکم نیست؟ راه نجات هر جامعه در رعایت قانون است، درصورتی که قانون رعایت شود بسیاری از مشکلات کنونی مرتفع خواهد شد اما با شکستن قانون، همه چیز از نظم و قاعده اصلی خود خارج می شود./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات