۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۴۵۲۹۹
آیت‌الله موحدی کرمانی:

ضربه فتنه‌گران به ایران و انقلاب در تاریخ نمونه ندارد/ خدا مسؤولان ما را از خواب بیدار کند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که ضربه فتنه‌گران به ایران و انقلاب در سال ۸۸ در تاریخ نمونه ندارد، حماسه عاشورایی ۹ دی را گرامی داشت.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز نهم دی، حرکت فتنه‌گران در بی‌احترامی به ماه رمضان، روزه‌خواری آشکارا، اهانت به تمثال مبارک امام و اهانت به عاشورا و خون مقدس امام حسین(ع) را یادآور شد و آن را بسیار ناگوار خواند.

وی با بیان این‌که یهودی و نصرانی با شرکت در مراسم اربعین برای عزاداری امام حسین(ع) احترام قائل هستند، اما فتنه‌گران در ایران اسلامی حیا نکردند و مرتکب جنایت‌های مختلف شدند، گفت: خدا از اهانتی که به خون اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا کردید نخواهد گذشت.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که آمریکا در فتنه ۸۸ مردم را تشویق به ریختن در خیابان‌ها می‌کرد، خطاب به فتنه‌گران افزود: اگر واقعا مدعی هستید که اینها مربوط به ما نیست چرا خودتان را کنار نکشیدید و نگفتید که ما نیستیم بلکه مردم را به حضور در خیابان تشویق هم کردید؛ ضربه‌ای که شما به ایران و انقلاب اسلامی زدید کمتر نمونه‌ای در تاریخ ما دارد.

ترامپ در حال سقوط است

بخش دیگری از سخنان آیت‌الله موحدی کرمانی به اعلام قدس شریف به پایتختی رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ اختصاص داشت که وی با بیان این‌که ترامپ در حال سقوط است، گفت: این آقا تعادل فکری و روانی ندارد و به ویژه با حرکت اخیر یعنی اقدام ننگین درباره قدس شریف که فریاد سازمان ملل را بلند کرد و سازمان ملل هم او را محکوم کرد.

وی با بیان این‌که ترامپ قصد خانه خدا را کرده و به جنگ خدا آمده است، اظهار داشت: آقای ترامپ یا خیلی خواب است یا خیلی احمق، وی به حماقت مسؤولان قبلی آمریکا اعتراف و تعبیر کرد که احمقانه هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم و این جمله را با انتقاد از سیاست داخلی و خارجی دولت‌های قبلی گفت.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که آمریکا هفت تریلیون دلار به ناحق خرج کرد که به اسلام، ایران و آزادیخواهان ضربه بزند و هیچ غلطی نکرد، خطاب به ترامپ گفت: خوب است تو هم بیدار شوی و بدانی که  کارهای احمقانه انجام می‌دهی؛ درباره تصمیمی که درباره قدس گرفتی بیشتر فکر کن که این قدس صاحب دارد و صاحب آن خدا است.

وی متذکر شد: ابرهه می‌خواست به کعبه ضربه بزند نابود شد، یزید در اواخر عمرش به قصد سنگباران کعبه منجنیق گذاشت و هنوز سنگباران کعبه آغاز نشده بود خبر رسید که یزید از بین رفته است؛ حالا که تو تصمیم گرفتی درباره اولین قبله مسلمانان این قدم را برداری مطمئن باش که نابود خواهی شد.

عربستان سعودی دست از خونریزی و آدم‌کشی بردارد

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به حوادث ناگوار یمن و هشدار صلیب سرخ مبنی بر مرگ مردم یمن بر اثر گرسنگی، از عربستان سعودی که حرمین شریفین را پر از قرآن کرده و دم از اسلام و قرآن می‌زند خواست که حیا کرده و دست از خونریزی و آدم‌کشی بردارد.

وی درباره اظهارات گستاخانه و سخیف وزیر خارجه بحرین هم می‌خواست سخنی بگوید اما گفت که او حقیرتر و پست‌تر از آن است که در تریبون مقدس نماز جمعه اسم ننگینش برده شود؛ چراکه جواب ابلهان خاموشی است.

امام جمعه موقت تهران در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم با اشاره به وقوع زلزله‌های متعدد در نقاط مختلف کشور، گفت: ظاهر می‌گوید که زلزله یکی از عوارض زمین و آن خلأهای داخل زمین و خارج شدن گازها و بخارها است که ما این را قبول داریم اما تمام این حوادث ظاهری یک علت اصلی معنوی هم دارد.

وی با بیان این‌که اگر در زمین زلزله اتفاق می‌افتد به سبب گناهان روی زمین است که زمین را می‌لرزاند، افزود: خداوند برای بندگانش غیر از خیر هیچ‌چیزی نمی‌خواهد اما خودش فرموده اگر کاری بکنید چه خوب و چه بود به خودتان برمی‌گردد.

زمین‌لرزه ریشه در عوامل معنوی دارد

آیت‌الله موحدی کرمانی از دروغ‌، اهانت‌، بی‌توجهی‌ به حق مردم، اختلاس‌های مختلف، تجاوز، رواج ربا در بانک‌ها و گناهان متعدد دیگر به عنوان عوامل رخ دادن زمین لرزه نام برد و تصریح کرد: عوامل زمین‌لرزه طبیعی است اما ریشه در عوامل معنوی دارد.

وی گفت: اگر مردم پاک باشند و تقوا داشته باشند برکات بسیاری از زمین و آسمان به روی آنها گشوده می‌شود چرا که خدا برای مردم غیر از خوبی هیچ‌چیزی نمی‌خواهد؛ اگر مردم خوب باشند زندگی آنها در دنیا بهشت می‌شود اما اگر گناه، ظلم و ستم کنند و آبروی یکدیگر را ببرند و احترام یکدیگر را مراعات نکنند و به یکدیگر رحم نکنند؛ زمین می‌لرزد.

خطیب جمعه تهران با یادآوری این‌که بسیاری از کشورها مشکل زلزله را حل کرده‌اند، متذکر شد: ژاپن مرتب می‌لرزد اما آسیبی به مردم نمی‌رسد، چرا این تکنولوژی را ما نمی‌گیریم؟ اگر نداریم از کسانی که در دست دارند به هر قیمتی هست بگیریم ولو به قیمت این باشد که حقوق بگیران نجومی حقوقشان پایین بیاید تا مردم حفظ شوند.

وی همچنین هوای آلوده را یک فاجعه خواند و با ابراز تأسف از ناتوانی مسؤولان در رفع آن، گفت: این هوای آلوده عده‌ای را بیمار کرده و عده‌ای را به مرگ کشانده و مردم ازشهرهای آلوده فرار کرده‌اند، این سخن که بعضی می‌گویند در دهلی و پکن وضع مثل ما است افتخار نیست؛ نه افتخار است و نه عذر موجه است.

خدا مسؤولان ما را از خواب بیدار کند

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که در پکن دستگاه‌هایی به نام برج‌های تصفیه هوا گذاشته‌اند و این هنر چین است، اظهار داشت: اگرچه در صنعت به دلیل ظلم شاهان به ویژه پهلوی پدر و پسر عقب هستیم اما چهل سال است که انقلاب کرده‌ایم و چهل سال برای الگو شدن وقت کمی نیست، اما حالا کفار برای ما الگو شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: چین نه تنها برای فضای آلوده بلکه برای فضای آلوده مجازی هم فکر کرده‌اند و فیلتر قرار داده‌اند تا هیچ فکر مخالف نظام آنها وارد مغز مردم چین نشود و این قابل توجه مسؤولان فضای مجازی کشور است و باید گفت که خدا مسؤولان ما را از خواب بیدار کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مقام معظم رهبری چند روز قبل درباره فضای مجازی فرمودند که امروز در این فضای هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است، گفت: حالا که وضع این است آیا باید بگوییم همه را آزاد بگذاریم و فیلتر هم نگذاریم تا اجازه دهیم هر فکر غلط و مسموم وارد مغزها شود./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات