۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۴۵۲۹۷
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

۹ دی جایگاه انقلاب اسلامی در جهان را مستحکم تر کرد

ضرغامی با اشاره به آثار زیانباری که بعد از ایجاد فتنه برای انقلاب و مردم در سطح جهانی رقم خورده بود، گفت: حماسه نهم دی ورق را برگرداند و به مراتب پرقدرت‌تر از گذشته این جایگاه را به ملت ایران و انقلاب ایران هدیه کرد.
عزت الله ضرغامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران از حماسه نهم دی به عنوان انقلاب سوم ملت ایران نام برد و گفت که حماسه ملت ایران در هشتم و نهم دی خلق شد و  باید این دو روز را مدنظر داشت.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن و حرکت دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی و دشمن‌شناسی و مبارزه با آمریکا، حادثه بزرگ هشتم و نهم دی آثار و برکات فراوانی داشت که جا دارد از آن به عنوان انقلابی دیگر نام ببریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که دشمن و ضد انقلاب در فتنه ۸۸ امیدوار شدند، گفت: دشمنان که کاملا ایرانی مقتدر و پایدار را پذیرفته بودند بعد از این حوادث به دلیل این‌که تسلط و حرفه آنها تصویرسازی و تصویرپردازی و خبرسازی است توانستند این حوادث را بزرگنمایی کنند و جامعه ایران را به گونه‌ دیگری جلوه دهند.

وی با اشاره به آثار زیانباری که بعد از ایجاد فتنه برای انقلاب و مردم در سطح جهانی رقم خورده بود، اظهار داشت: حماسه نهم دی ورق را برگرداند و به مراتب پرقدرت‌تر از گذشته این جایگاه را به ملت ایران و انقلاب ایران هدیه کرد.

ضرغامی ادامه داد: اما برخی از خواص که نمی‌خواستند شکست را باور کنند و احساس می‌کردند از دایره قدرت و تصمیم‌گیری خارج می‌شوند حاضر شدند به هر قیمتی اگرچه به بهانه تقلب که هیچ‌کدام قبول نداشتند، اوضاع را به هم بریزند.

وی با بیان این‌که این روزها بحث می‌شود که آیا سران فتنه و عوامل آنها با خارجی‌ها جلسه داشته‌اند یا نداشته‌اند و آدرس غلطی می‌دهند، گفت: ممکن است جلساتی بوده باشد و کسی منکر نیست اما لازم به این جلسات نبود چراکه دشمنان قسم خورده ملت این آشوب‌ها را هدایت می‌کردند و آنها با خط دشمن و انحرافات همسو شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی برای این‌که آن کسانی‌که به این آقایان رأی داده بودند اقناع شوند بزرگواری‌های فراوانی کردند و به بنده هم می‌فرمودند شما تا آنجا که می‌توانید استدلال و اقناع کنید تا برای کسانی که رأی داده بودند و آنان که قصد براندازی ندارند روشنگری شود.

وی افزود: حتی رهبری پذیرفتند که قدری اعلام نتایج عقب‌تر بیفتد و حتی اگر قرار است شمارش مجدد شود، این کار صورت گیرد تا روشن شود که بحث تقلب دروغین است و آنها حتی به این موضوع هم تمکین نکردند.

رییس اسبق سازمان صدا و سیما یادآور شد: رهبر معظم انقلاب برای این‌که جایگاه خواص حفظ شود بسیار تلاش کردند و حتی در میدان ولیعصر که علیه یکی از بزرگان نظام شعارهایی داده شد ایشان فرمودند حتما در رادیو و تلویزیون به واسطه شعارهایی که مردم علیه آن شخصیت داده بودند، از آن شخصیت عذرخواهی صورت گیرد.

وی گفت: برخی می‌گفتند اگر شما تریبون می‌دادید و آقای موسوی بعد از این همه فتنه‌گری از تلویزیون با مردم صحبت می‌کرد ممکن بود آرامش به جامعه برگردد، اما در صحبتی که من خودم با آقای موسوی داشتم و گفتم برای ایجاد آرامش و جمع شدن تظاهرات کف خیابان، شما برنامه ضبط کنید و ما آن را پخش می‌کنیم، اما ایشان قبول نکردند.

ضرغامی ادامه داد: مگر نوار آقای کروبی غیر از این بود که تمامش خلاف قانون و خلاف صریح قوانین انتخابات و نظر شورای پنج نفره نظارت بر انتخابات بود اما آقای کروبی گفت اگر همه اینها پخش نشود من اجازه پخش نمی‌دهم و به مردم می‌گویم صحبت‌های من را سانسور کردند، اما با وجود این‌که سرتاپا خلاف قانون بود، اجازه پخش دادیم.

وی با بیان این‌که آقای موسوی نه قبول کرد که برنامهای ضبط و پخش شود و نه به برنامه زنده با یک مجری تن داد، اظهار داشت: بیانیه فتنه‌گران را ببینید و دوباره مطالعه کنید که به مردم چه می‌گفتند؛ صریحا اعلام میکردند که انتخابات باطل و مخدوش است و شورای نگهبان باید انتخابات را باطل کند و از مردم می‌خواستند به خیابان‌ها بریزند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مخدوش شدن ۱۱ میلیون رأی را غیرممکن دانست و افزود: آنها اصلا تقلب را قبول نداشتند و بارها گفته بودند که به تقلب اعتقادی ندارند اما می‌خواستند از قدرت خارج نشوند و حاضر شدند به بهانه انتخابات شرارت و ناآرامی ایجاد کنند تا به اهدافشان برسند.

ضرغامی با بیان این‌که ماهیت فتنه مخلوط شدن حق و باطل است، ابراز کرد: چند وقت پیش رهبر معظم انقلاب به یکی از آقایان ساده لوح که از فری حمایت می‌کرد گفتند که اگر این آقایان در آن مقطع تنها یک کلمه گفته بودند که امکان تقلب وجود ندارد فضا بسیار متفاوت می‌شد و فتنه این ابعاد را پیدا نمی‌کرد اما این کار را نکردند و حاضر شدند تا براندازی نظام پیش روند اما دست از برنامه‌های خود برای کسب قدرت برندارند.

وی تصریح کرد: تمام کسانی که حتی به رهبری و ولایت فقیه اعتقادی ندارند اگر آرامش و امنیت کشور را می‌خواستند در مقابل عملکرد شبکه‌های بیگانه اعتراض می‌کردند اما این آقایان حتی یک تذکر هم به شبکه‌های بیگانه‌ای که دست به دست هم داده بودند تا انقلاب را نابود کنند، ندادند./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات