۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۴۵۲۷۴
با حضور وزیر ارشاد؛

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد معارفه شد

طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد سلطانی فر به عنوان معاون جدید امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد معرفی و از خدمات حسین انتظامی تقدیر شد.
معارفه سلطانی فر و تودیع انتظامی

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه معاونان پیشین و جدید امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی گفت: در دولت یازدهم اتفاقات خوبی در حوزه مطبوعات و رسانه افتاده است.

وی ادامه داد: در برخی حوزه ها از جمله مجوزها قدم های رو به جلویی برداشته شده که تاثیرات مثبتی بر موضوعات اجتماعی داشته است.

صالحی تصریح کرد: در حوزه شفافیت، نظارت و کاهش بوروکراسی اداری، روش های فناورانه در راستای اهداف دولت الکترونیک و ... نیز اقدامات مثبتی در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در دولت یازدهم صورت گرفته است.

وی با اشاره به نظام یارانه ای رسانه ها ادامه داد: این نظام باید به سمت کارها و اقدامات زیرساختی حرکت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی دیگر از اقدامات این معاونت گفت: تحولات بسیاری در این مدت به وجود آمد که همراه با حفظ  آرامش در فضای رسانه و مطبوعات بود. اتفاقات خوب این دوره نیز محصول گروه همکاران فعال و منسجم و همچنین مدیریت آقای انتظامی بود که نسبت به این حوزه اشراف کامل داشتند. تعامل خوب ایشان با اصحاب رسانه نیز قدرت تعاملی و فرصت خوبی در این حوزه ایجاد کرد.

وی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های انتظامی در دوران مسئولیتش در معاونت امور مطبوعاتی، افزود: حوزه فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترده است و باید به پیشبرد مسائل و اهداف آن سرعت بخشید. انتخاب آقای انتظامی به عنوان دستیار ویژه وزیر با توجه به شناخت ایشان از مسائل، این مسیر را هموارتر می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انتخاب آقای سلطانی فر نیز با توجه به شخصیت علمی و تخصصی ایشان و شناخت از رسانه در ادامه اهداف این وزارتخانه راهگشا خواهد بود.

وی افزود: در حوزه رسانه تغییرات موثری پیش آمده که مدیریت آن را دچار پیچیدگی کرده است. عرصه رسانه نسبت به دیگر مسئولیت های این وزارتخانه در حوزه های فرهنگ، هنر و ادب گسترده تر و پیچیده تر است. تکثرهای هویتی، سبک زندگی، ضریب بالای شهر نشینی و بسیاری از مسائل دیگر تغییرات اجتماعی عرصه رسانه ای ما را متحول کرده و بیش از حوزه های دیگر دچار تغییرات شده است.

صالحی ادامه داد: در کنار این تغییرات اجتماعی، تغییرات فناورانه در حوزه فضای مجازی و فناوری هوشمند همراه نیز صورت گرفته است.

وی افزود: امروز رسانه های اجتماعی در کنار رسانه های جمعی همراه با رقابت شکل گرفته اند و در کنار تزاید قدرت یافتن رسانه های اجتماعی، رسانه های فرا ملی در رقابت با رسانه های ملی قرار گرفته اند و رسانه های ملی در رقابت با رسانه های فراملی دچار ضعف جدی در حوزه مرجعیت شده اند. همه این مسایل معادلات سختی را برای عرصه رسانه حاکم کرده است که باید پیش از پیش با توان مدیریتی و علمی به رفع این مشکلات فکر کرد.

صالحی در عین حال تصریح کرد: باید به اقتصاد رسانه توجه داشت و کاری کنیم تا رسانه های ما از لحاظ مرجعیت اجتماعی و اعتماد ملی ارتقا یابند.

در بخشی از این نشست حسین انتظامی، دستیار ارشد وزیر، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این معاونت در دوره مسوولیتش در معاونت امور مطبوعاتی گفت: سیاست عمومی دولت یازدهم و دوازدهم گسترش دیپلماسی رسانه ای بوده و در این بخش شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم.

وی افزود: در این دوره تلاش شد به جای برخوردهای سخت با مطبوعات، با شیوه های توجیهی و ارتباطی با رسانه ها تعامل داشته باشیم.

انتظامی گفت: تلاش کردیم فضای آرامش در رسانه ها ایجاد کنیم. باید به آزادی بیان و رسانه کمک کنیم و نگاه دولت یازدهم نیز توسعه فعالیت های رسانه ای بوده است.

وی با اشاره به مجوزهای این دوره ادامه داد: ٥١ درصد مجوزهای این حوزه بعد از انقلاب اسلامی در ٤ سال گذشته انجام شده است و به نشریات محلی، تخصصی و رسانه های فضای مجازی نیز توجه بیشتری شده است.

انتظامی ادامه داد: شفافیت یکی دیگر از سیاست های دولت یازدهم بود که در این معاونت دنبال شد. از این طریق مسوولین پاسخگوتر می شوند و هزینه نظارت کاهش می یابد.

وی در پایان با اشاره به شخصیت علمی و تجربه سلطانی فر افزود: حضور ایشان در معاونت امور مطبوعاتی نوید بخش توسعه فعالیت های این عرصه خواهد بود.

در پایان محمد سلطانی فر، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، ضمن تشکر از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اشاره به اقدامات مثبت این معاونت در دوران مسئولیت انتظامی، گفت: باید بوروکراسی اداری را کم کنیم، شفافیت را افزایش و تصدی گری دولت در امور اجرایی را کاهش دهیم.

وی افزود: رسانه، پویایی دارد و نمی توان با قانون امروزی آن را شکل داد، بلکه باید از طریق قانون فردا  شکل بگیرد. برای رسانه های الکترونیک هم نمی توان قوانین رسانه های مکتوب را اعمال کرد.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت شهروندرسانه افزود: امروز رسانه های ما جزء لاینفک زندگی محسوب می شوند. نمی توان از رسانه جدا شد، بنابراین باید نگاهمان نسبت به رسانه را تغییر دهیم. باید رسانه همیشه همراه ما باشد و به عنوان شهروند رسانه اتفاقات را اطلاع رسانی کنیم.

در این نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از خدمات وتلاش های حسین انتظامی، احکام محمد سلطانی فر به عنوان معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی و حسین انتظامی دستیار ویژه وزیر را به آن ها اهدا کرد./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات