۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۱۹۳
حجت الاسلام احتشام:

عدم استفاده از ظرفیت‌ داخلی نتیجه عدم باور به قدرت مردم است

امام جمعه موقت کاشان عدم موفقیت در استفاده از ظرفیت‌های داخلی و نسل جوان را نتیجه عدم باور به قدرت خداوند و مردم در بین مسؤولان دانست و گفت: متأسفانه قدرت دلار و اقتصاد جهانی فکر و اراده اکثریت مسؤولان را به چالش کشیده است.
حجت الاسلام احتشام

حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به کارنامه غیر قابل قبول دولت های گذشته در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: این کارنامه ناشی از عدم باور به فرهنگ مقاومتی است؛ کسانی که خود آلوده استفاده های حداکثری از تجملات دنیا باشند هیچ گاه توان فکری و عملی برای مدیریت اقتصاد راهگشای درون‌زا و برون نگر را نخواهند داشت.

حجت الاسلام احتشام با یادآوری سختی های پیامبر اسلام (ص) و مسلمانان در محاصره های اقتصادی شعب ابی‌طالب گفت: در آن زمان حضرت رسول اکرم (ص) این مشکلات را تحمل کردند ولی برای گشایش اقتصادی یک کلمه در مذاکره با مشرکان از ایشان ثبت نشده است؛ در ماجرای محاصره و تحریم مدینة النبی در جنگ احزاب نیز مسلمانان جانانه دفاع کردند، چون همه به ایستادگی دفاع از همیت و غیرت دینی باور داشتند.

وی عدم موفقیت در استفاده از ظرفیت‌های داخلی و نسل جوان را نتیجه عدم باور به قدرت خداوند و مردم در بین مسؤولان دانست و ادامه داد: متأسفانه قدرت دلار و اقتصاد جهانی فکر و اراده اکثریت مسؤولان را به چالش کشیده است.

امام جمعه موقت کاشان پیشنهادات مداوم مسؤولان کشور در استفاده از سیاست های تجارت فاینانسی را نشانه ای از نگاه مداوم مسؤولان به خارج از مرزها دانست و گفت: ای کاش بعضی از مسؤولان ما از بعضی از کشورهایی که به مراتب ظرفیت‌های کمتری از ما دارند ولی قدرتمندانه از ارزش‌هایشان دفاع کردند یاد می‌گرفتند.

حجت الاسلام احتشام تصریح کرد: جریانی که بعد از اتمام جنگ تحمیلی تجمل گرایی را در بین ملت ما پایه گذاری کرد و شعارش ساخت پارک‌های زیبا منهای مسجد بود، در این مدت نه تنها ضعیف نشده بلکه روز به روز قدرت گرفته است.

وی در پایان گفت: آتش به اختیاران فرهنگی با تبیین در فضای مجازی همواره باید عرصه دفاع از فرهنگ و بودجه‌های اصیل فرهنگی را به گونه‌ای مدیریت کنند که وزرا و نمایندگان مجلس نسبت به مسائل فرهنگی اولویت‌دار طفره نروند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات