۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۴۵۱۸۱
با پیام آیت الله جوادی آملی؛

همایش بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی برگزار شد

همایش بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی با با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی همزمان با نخستین سالگرد درگذشت وی، پیش از ظهر امروز در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی‌آملی پخش شد که وی با اشاره به خدمات مرحوم هاشمی رفسنجانی، وی را شخصیتی در مسیر نظام و انقلاب و حامی مردم خواند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که مرحوم هاشمی رفسنجانی در دوره جنگ مدیریت و شجاعت ویژه ای از خود نشان داد، یادآور شد: او با قدرت در سکان ریاست مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

در ادامه، میزگرد تخصصی این همایش با عنوان «سعه صدر» برگزار شد، که سخنرانان این نشست حجج اسلام سعید جوادی آملی، مسعود آذربایجانی و آقای سیدمحمدرضا بهشتی هنر بودند.

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که حکمت و عرفان جانمایه اصلی اخلاق است، گفت: اخلاق با حکمت متعالیه به نتیجه می رسد.

بهشتی نیز با اشاره به سعه صدر فردی و اجتماعی در شخصیت مرحوم هاشمی رفسنجانی، گفت: او توانست اخلاق را مرحله فردی به مرحله اجتماعی برساند.

حجت الاسلام آذربایجانی هم با بیان این که صبر در معنای فارسی خود به تاب آوری، شکیبایی و بردباری اطلاق می شود، از ظهور این سه مسأله در شخصیت مرحوم هاشمی رفسنجانی یادکرد.

سخنران پایانی این همایش، محسن هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی و رییس شورای شهر تهران بود که یادآورشد: ایشان در اوج زمان جنگ یعنی در سال 61 پیشنهاد راه اندازی دانشگاه آزاد را مطرح می کند که امروز از برکات آن چندین هزار نفر برخوردار هستند.

یادآور می شود، در این همایش از کتاب اخلاق در فرهنگ قرآن که برداشت های اخلاقی از کتاب فرهنگ قرآن مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده و توسط دفتر تبیین اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی تدوین شده است، رونمایی شد./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات