۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۵۴۵۱۴۲
حجت الاسلام حاجی صادقی:

حماسه ۹ دی چراغ راه آینده انقلاب اسلامی است

کارشناس مسال سیاسی حماسه ۹ دی را چراغ راه آینده انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیوند امت با ولایت و فرمانبری از ولایت رمز بصیرت مردم در مقابله با فتنه بود.
حجت ‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به خطر فتنه 88 عنوان کرد: به نص قرآن و تاریخ، بزرگ ترین و خطرناک ترین حمله دشمنان به اسلام فتنه است چراکه فتنه حرکت چراغ خاموش دشمن و تلاش برای این است که اسلام را به دست خود مسلمانان از کار بیندازد.

وی افزود: در فتنه سال 88 دشمن با یک طراحی 10 ساله و با عملیات 8 ماهه تلاش کرد که نظام و انقلاب اسلامی را با فتنه دروغین از داخل و با هدایت بیرونی و اجرای برخی از خواص و یا کسانی که تحت تأثیر آن خواص قرار گرفتند، انقلاب اسلامی را از کار انداخته و منهدم کند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: مک کین در سال 84 یعنی 4 سال قبل از فتنه در صحبتی در کنگره گفته بود ما نظام ایران را با جنبش سبز منهدم می کنیم، یعنی حتی نام جنبش سبز را 4 سال قبل از 88 مطرح کرده و بر همین اساس نیز فتنه را به پا کردند اما بصیرت و غیرت دینی ملت و تولی و تبری مردم، این فتنه بزرگ را خنثی و به فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام حاجی صادقی حماسه 9 دی را از دیگر ایام الله بزرگتر دانست و خاطرنشان کرد: عظمت حماسه 9دی به این خاطر است که توانست بزرگ ترین فتنه و خطر را در مقابل انقلاب اسلامی متوقف کرده و آن را از کار بیندازد.

وی تأکید کرد: حماسه 9 دی از یک جهت از همه ایام الله های قبلی بزرگ تر است چون ایجاد انقلاب سخت است اما حفظ انقلاب از آن دشوارتر است و نهم دی ماه از آن جهت که توانست انقلاب را در برابر بزرگ ترین خطر حفظ کرده و تیر خلاص را به فتنه بزند حتی از 22 بهمن اهمیت بیشتری دارد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نهم دی روز تجلی غیرت دینی، بصیرت سیاسی، استقامت، صلابت و قاطعیت مردم در برابر استکبار  و روز مرزبندی با دشمنان و شروعی برای اقدامات بعدی و موضع گیری های قاطع مردم بود.

حجت الاسلام حاجی صادقی ابراز کرد: در 200 روز فتنه استکبار که حدود 8 ماه از خرداد تا دی ماه طول کشید، دشمنان دو روز را سنگین ترین روز برای خود و روزهای شکست استکبار می دانند که یکی 29 خرداد که با صحبت های فوق العاده رهبری روز تجلی قدرت ولایت بود و یکی هم روز نهم دی که روز تجلی امت ولایت مدار بود و تیر خلاص را به فتنه زد.

 وی افزود: حماسه نهم دی فقط یک حادثه نبود که در دی ماه سال 88 اتفاق افتاده باشد و ما الآن خاطر آن را زنده نگه داریم بلکه چراغ راه آینده انقلاب اسلامی ما و شروع مقابله با همه فتنه های استکباری است.

این کارشناسی سیاسی، ولایتمداری را عامل بصیرت مردم دانست و اظهار کرد: مهم ترین عامل اینکه خواص با همه ادعاها و سوابق و فهم خود لغزیدند، اما مردم و بدنه جامعه دچار لغزش نشدند، ولایت مداری بود.

وی اضافه کرد: پیوند امت با ولایت، فرمانبری از ولایت و چشم به دهان رهبری دوختن عامل مهمی بود که امت داشتند ولی بسیاری از خواص چه در حوزه، چه در دانشگاه و چه در مسؤولیت ها این فرمانبری را نداشتند و دچار لغزش شدند و این نکته ظریفی است که در آینده هم به ما یاد می دهد ولایتمداری مهم ترین اصل ایستادگی، استقامت، بصیرت افزایی و صلابت امت است.

حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه ابراز کرد: تلقی دشمن این بود که اگر خواص را دچار مشکل کند، حلقه اتصال امت با امامت قطع می شود و هدفش این بود که پیوند امت و ولایت را مورد هدف قرار دهد، دشمن به خیال خودش حلقه واسط بین ولایت و مردم را خواص می دانست و در فتنه 88 در اینکه خیلی از خواص را گرفتار فتنه و لغزش کندموفق بود.

وی تصریح کرد: نتیجه این عمل دشمن این بود که امت مستقیماً به ولایت وصل شد، یعنی حلقه واسط که قطع شد، اتصال امت با ولایت بدون واسطه شد و مردم مستقیماً از ولایت خط و جهت گرفتند و در تبیعت از ولایت ایستادگی کردند، این مهمترین عامل دفع فتنه بود و در آینده هم این چنین خواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد:  باید بگوییم دشمن فتنه 88 را برپا کرد که ولایتمداری را بشکند اما حماسه 9 دی ولایتمداری را محکم تر و مستحکم تر کرد و لذا از این جهت نهم دی روز بزرگی بود./872/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات