۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۴۵۱۲۳

تأکید آیت الله نوری همدانی بر هجرت طلاب به شهرستان ها

حضرت آیت‌الله نوری همدانی بر هجرت و بازگشت مبلغان به شهر‌ها و روستا‌های خود تأکید کرد و گفت: امروزه در شرایطی قرار داریم که جامعه بیش از گذشته به مبلغ نیاز دارد.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در دیدار ائمه جماعات و مسؤولان امور فرهنگی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی کل کشور، بیان داشت: انقلاب مسؤولیت بزرگی بر دوش علما گذاشت و وظیفه آنها را بیشتر از گذشته سنگینتر کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که در اسلام از هیچ قشری به اندازه علما تمجید و تکریم نشده است، اظهار داشت: آیات قرآن کریم و اهل بیت(ع) در موارد بسیاری از عالمان با تقوا و متعهدی که برای هدایت جامعه گام بر میدارند تمجید کردهاند.

وی نقش روحانیت را در تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی ویژه دانست و افزود: کار حوزویان در این عرصه بسیار دشوار است، علما باید به وظایف خود واقف باشند و در عمل به آن تمام تلاش خود را بکار گیرند، چرا که روحانیت ادامه دهنده راه انبیاء و پیامبران الهی هستند.

این مرجع تقلید با بیان این که امیر مؤمنان علی(ع) مسؤولان و کارگزاران امت اسلامی را پرچمداران نظام اسلامی معرفی کرده است، ابراز داشت: بصیرت داشتن، اهل صبر بودن و استقامت بالا از ویژگیهای افرادی است که صلاحیت بر دوش گرفتن چنین پرچمی را دارند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) فقیه و مجاهدی بود که با یاری خداوند متعال توانست انقلاب اسلامی ایران را به وجود آورد و عظمت دو ابر قدرت شرق و غرب را در هم شکسته و موجب بیداری امت اسلامی علیه ظلم و ستم شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با انقلاب خود، نظامی قدرتمند و جهانی به وجود آورد که امروزه دارای قدرت فرامنطقهای بوده و تحول شگرفی در جهان به وجود آورده است.

وی بر هجرت و بازگشت مبلغان به شهرها و روستاهای خود تأکید کرد و گفت: امروزه در شرایطی قرار داریم که جامعه بیش از گذشته به مبلغ نیاز دارد.

این مرجع تقلید افزود: این مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی جان و خون خود را دادهاند، از این رو بر ما لازم است تا مطالعات خود را افزایش دهیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که روحانیت باید در میان مردم بوده و همچون آنها زندگی کنند، خاطرنشان کرد: مردم روحانیتی را دوست میدارند که ساده و بیآلایش باشند./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات