۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۴۵۰۶۸
رییس مجمع عالی بسیج استان قم:

دولت به جای واردات حامی تولیدکنندگان داخلی باشد

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی این است که همه مردم در نگاه مسؤولان برابر باشند از تصویب برخی قوانین که میان طبقات اجتماعی تبعیض قائل می شود انتقاد کرد.
حجت الاسلام جوشقانیان

حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حدیث «النّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ» گفت: حاکمان و مسؤولان از والدین نیز نقش بیشتری در شکل گیری هویت مردم دارند و این نشانگر آن است که شخصیت انسان متأثر از اجتماع است.

تجمل گرایی مسؤولان سبب می شود قناعت در جامعه فراموش شود

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با انتقاد از اینکه مسؤولان امروزه گرفتار تجمل گرایی هستند، اظهار داشت: اگر مسؤولان جامعه گرفتار دام تجملات و تشریفات بیفتند، مردم نیز دیگر توجهی به مسأله قناعت و تواضع نخواهند داشت و این روند آرام آرام به تغییر فرهنگ اسلامی منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: تجمل گرایی و غرق شدن در تشریفات سبب ایجاد شکاف طبقاتی، جدا شدن مسؤولان از محرومان، مورد غضب پروردگار قرار گرفتن، کفران نعمت و هزاران آسیب دیگر می شود که در نهایت موجب از بین رفتن برکت از زندگی ها خواهد شد.

مسؤولان خود را از مردم جدا می دانند!

حجت الاسلام جوشقانیان تصریح کرد: اینکه مسؤولی به مناطق زلزله زده برود و از ماشین تشریفاتی خود پیاده نشود و از نزدیک در مناطق آسیب دیده گام بردارد، نشانگر این مسأله است که خود آن شخص مسؤول نیز شکاف طبقاتی را احساس می کند و با نگاهی غرورآمیز به محرومان می نگرد.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم تأکید کرد: مسؤولان باید در سیاست گذاری های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ضوابط تمدن سازی اسلامی را در نظر داشته باشند تا غایت انقلاب اسلامی که پیروزی مستضعفان بر مستکبران است، محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی این است که همه مردم در نگاه مسؤولان برابر باشند، از تصویب برخی قوانین که میان طبقات اجتماعی تبعیض قائل می شود انتقاد کرد و ابراز داشت: وقتی به افزایش حقوق مدیران نظام به ویژه نمایندگان مجلس می نگریم درمی یابیم در سیاست گذاری های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار کم به اقشار کم درآمد و محروم جامعه توجه می شود.

حجت الاسلام جوشقانیان توجه به شاخصه های اقتصاد مقاومتی را به دولت توصیه کرد و خاطرنشان کرد: امروزه باید بنگاه های کوچک در مناطق کوچک را تقویت کنیم تا بتوانند کارآفرینی کنند و هجمه عظیم کوچ روستاییان به شهرها گرفته شود؛ همچنین با حمایت و سرمایه گذاری روی تولیدکننده باید اقتصاد کشور را مستقل کنیم.

دولت به جای واردات باید روی تولید کنندگان سرمایه گذاری کند

رییس مجمع عالی بسیج استان قم در پایان یادآور شد: متأسفانه آمار واردات در دولت کنونی بسیار بالا است و زمینه برای جولان دلالان فراهم شده است، در حالی که رهبر معظم انقلاب همواره تأکید دارند که باید روی تولیدکنندگان داخلی سرمایه گذاری شود./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات