۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۴۵۰۲۱
آیت الله سبحانی:

حوزویان شئون و اخلاق روحانیت را حفظ کنند

حضرت آیت الله سبحانی حفظ مقام و شئون روحانیت را امری لازم دانست و گفت: شئون و اخلاق طلبگی و روحانیت همواره باید محفوظ باشد.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی از اهل بیت(ع) گفت: بر اساس روایات گاهی کسانی که می ترسند مبادا در جامعه ذلیل شوند کارهایی انجام می دهند و خود را سبک می کنند.

وی افزود: ما باید اعتماد به نفس داشته باشیم البته نه اعتماد به نفسی که غربی ها مطرح می کنند، غرب اعتماد به نفس را تکیه بر خود و منهای خدا می دانند در حالی که انسان باید اعتماد به نفس به همراه استمداد از خداوند منان داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که وقتی خداوند به انسان تکالیفی داده قطعا در آن استعدادی وجود دارد، اظهار داشت: اگر دارای استعداد نبودیم خداوند این تکالیف را از انسان نمی خواست، هر کس در هر مقامی اعم از مدرس، امام جماعت، طالب علم و امام جمعه باید مقام و موقعیت خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: نباید به دلیل این که در جامعه چنین و چنان بگویند یک روحانی کاری را انجام دهد که دون شأن او باشد، همواره مقام، موقعیت و کرامت را حفظ و بر اساس دستورات الهی عمل کرد.

حضرت آیت الله سبحانی حفظ مقام و شئون روحانیت را امری لازم دانست و ابراز داشت: مرحوم آیت الله بروجردی حتی در زمانی که در بستر بیماری بودند به محفوظ ماندن شئون مرجعیت و زعامت حوزه اهتمام داشتند.

وی عنوان کرد: حفظ موقعیت و جایگاه روحانیت برای همه لازم است، شئون و اخلاق طلبگی و روحانیت همواره باید محفوظ باشد که امری بسیار مهم است./1323/

ارسال نظرات