۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۴۴۹۹۲
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

برخی در داخل در پی ناکارآمد نشان دادن خط امام و انقلاب هستند

تولیت مسجد مقدس جمکران عصر کنونی را لیلة القدر اسلام دانست و گفت: با وجود شیطنت برخی در داخل برای ناکارآمد نشان دادن خط امام و انقلاب، جبهه حق روز به روز قوی تر و منسجم تر می شود.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در نشست شیعه پژوهشی که عصر امروز در مرکز تخصصی شیعه شناسی در مجتمع علمی دارالولایه جمکران برگزار شد با اشاره به نقش علما در گسترش تشیع عنوان کرد: علمای شیعه در طول تاریخ نقش سرنوشت سازی در ترویج، حفظ و صیانت از تشیع و مکتب اهل بیت(ع) داشته اند.

وی افزود: ما در موقعیت فوق العاده ای از نظر زمانی در تاریخ اسلام قرار داریم و در واقع دوران ما لیلة القدر اسلام است چراکه هیچ زمانی مانند امروز زمینه پذیرش مکتب اهل بیت(ع) در جهان وجود نداشته و از سویی نیز هیچ زمانی دشمنان به این صورت خود را آماده نابودی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) نکرده اند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: نهادهای جاسوسی دشمن سالانه میلیاردها دلار هزینه می کنند تا اسلام ناب و مکتب تشیع و اهل بیت(ع) را نابود کنند.

وی نقش امام خمینی(ره) در احیای تراث شیعه را نقش کلیدی دانست و خاطرنشان کرد: نقش امام راحل(ره) در حفظ، احیا و ترویج مکتب اهل بیت(ع) و تشیع با دیگر علمای تاریخ متفاوت است چرا که ایشان اساسی ترین هدف بعثت انبیا و بالاترین آرزوی اهل بیت(ع) و علما و بزرگان شیعه یعنی تشکیل حکومت اسلامی را محقق کردند.

تشکیل حکومت اسلامی نتیجه انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان اضافه کرد: امام خمینی(ره) مقام فقاهت و صیانت از میراث اهل بیت(ع) را داشت اما زمانی که زعامت و مرجعیت برعهده ایشان قرار گرفت، آغاز کارشان با مسأله مبارزه با طاغوت همراه بود.

وی تأکید کرد: امام راحل(ره) تعبیر جدیدی از تشیع با نام اسلام ناب را بیان کردند که در دل این تعبیر عالمانه و حساب شده، اسلام در قالب مکتب اهل بیت(ع) و اسلامی که بعد از پیامبر(ص) توسط امیرمؤمنان(ع) و سپس تا امام زمان(عج) ادامه یافت، ترویج شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در حقیقت امام خمینی(ره) اسلام ناب را در برابر اسلام آمریکایی که مطلوب طاغوت و ایادی و عمال استکبار و آمریکا بود مطرح کردند.

وی شکل گیری حکومت اسلامی را نتیجه انقلاب دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره) انقلابی را آغاز کردند که نتیجه آن شکل گیری حکومت اسلامی در ایران بود و هرچند که برای رسیدن به معنای کامل حکومت اسلامی فاصله زیادی وجود دارد اما پایه گذاری چنین حکومتی آرزوی اهل بیت(ع) و علمای شیعه در طول تاریخ اسلام بوده است.

انقلاب اسلامی زمینه ساز انقلاب جهانی امام عصر(عج) است

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: همانگونه که امام راحل(ره) فرمودند انقلاب مردم ایران زمینه ساز انقلاب جهانی امام عصر(عج) است، این انقلاب به عنوان محصول اندیشه و خط امام  روز به روز در حال پیروزی و تقویت شدن است.

وی ادامه داد: در حقیقت تحولی که امام خمینی(ره) در جهان ایجاد کرد بی بدیل است و امروز مکتب تشیع و اهل بیت(ع) به تمام معنا در دنیا زنده شده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: شیعه شدن میلیون ها نفر در آفریقا، قدرت روز افزون حزب الله که دشمنان از شکل گیری آن احساس وحشت می کنند، حاصل و نتیجه انقلاب امام خمینی(ره) است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان اضافه کرد: آمریکا برای بی رنگ و بد رنگ کردن خط امام و انقلاب دسیسه های فراوانی را اجرا کرده است و تشکیل گروه هایی مانند طالبان، القاعده و در نهایت داعش در منطقه، با هدف مقابله با قدرت انقلاب بوده است.

وی در ادامه عنوان کرد: مکر دشمنان به خودشان بازگشته است و امروز جهان مشاهده می کند که انقلاب اسلامی و جریان تشیع در جهان، مستحکم، با صلابت و اقتدار در برابر جریاناتی مانند داعش ایستاده و آن را نابود کرده است و این تفاوت میان اسلام ناب و اسلام آمریکایی را مشخص می کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان خاطرنشان کرد: هرقدر این فاصله میان اسلام ناب و اسلام انحرافی و آمریکایی آشکارتر شود، زمینه هدایت مردم و ظهور امام عصر(عج) فراهم می شود و علی رغم شیطنت برخی ها در داخل کشور برای ناکارآمد نشان دادن خط امام و انقلاب، جبهه حق روز به روز قوی تر و منسجم تر می شود./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات