۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۴۴۸۴۵
خبرگزاری رسا منتشر کرد؛

کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی»

کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» شامل سه فصل با عنوان‌های فرقه‌های صهیونیستی، مکاتب یهودی ـ صهیونیستی و عرفان‌واره‌های صهیونیستی است.
کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها،  عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی»  را به قلم مهدی دهنوی و با نظارت علمی محمدحسین فرج‌نژاد منتشر کرد.

در معرفی پشت جلد این کتاب چنین می‌خوانیم:

در عرصه دشمن شناسی نباید غفلت کرد که یهودیان ماده گرا، که امروزه در قالب «سازمان صهیونیسم» انسجام یافته‌اند؛ به شدت به دنبال فرقه سازی هستند. صهیونیسم جهانی در میان مسلمانان و مسیحیان و سایر ملت‌های که قدرت و شوکتی دارند؛ شکاف و تفرقه ایجاد می‌کند و شعار « تفرقه» بینداز و حکومت کن» شعار فتنه‌انگیزان انگلیسی است و روشن است که مراکز راهبردی انگلیس نیز از حدود قرن 16 تا کنون در چنگال یهودیان است.

 ما ادعا نداریم که همه ده‌ها هزار فرقه که در گوشه و کنار دنیا وجود دارد،  صهیونیسم و اشرار یهودی آنان را ایجاد کرده‌اند، اما بر این باور هستیم که دنیاطلبان و اشرار یهودی (نه یهودیان ضد صیهونیسم) از این ابزار به صورت عالی استفاده و با حکایت از فرقه‌های که دیگران به هر انگیزه‌ای ایجاد کرده‌اند به فکر دنی خود بوده و هستند.

نویسنده بعد از بیان مقدمه این کتاب را در سه فصل با عنوان‌های فرقه‌های صهیونیستی، مکاتب یهودی ـ صهیونیستی و عرفان‌واره‌های صهیونیستی تنظیم کرده است.

در ادامه نگارنده در فصل نخست به ارتباط فرقه‌های بهائیت، انجمن حجتیه، فراماسونری و وهابیت با صهیونیسم بین‌الملل و در فصل دوم به بررسی مکاتب یهودی صهیونیستی همچون ناسیونالیسم، اومانیسم، کمونیسم و مارکسیسم پرداخته است.

همچنین در فصل سوم این کتاب عنوان‌های: کابالیسم یهودی ـ مسیحی؛ صوفیه(تصوف فرقه‌ای)، صوفیه و قمه‌زنی، عرفان‌واره‌ها نوپدید، معنویت سکولار و استکبارگریزی در فرآیند تکنولوژی فکر، مدیتیشن جایگزین عبادت و بازتاب معنویت‌ها سکولار کابالایستی ـ صهوینیستی در هالیوود بررسی شده است.

تاریخ بابیت و بهائیت با سیاست‌بازی گره خورده است، ارتباط تنگانگ میان باباییان و بهائیان با روس، انگلیس،آمریکا و اسرائیل بر هیچ کس پوشیده نیست؛ از این رو نویسنده در فصل نخست،درباره نقش صهیونیسم در گسترش باب‌گری و بهایی گری در ایران، چنین آورده است:

رابطه بهائیت و صهیونیسم و یهودیت دنیاگرا همواره استوار بوده و هست، یهودیان در گسترش باب‌گری و بهایی گری نقش مهمی داشتند، تا حدی که می‌توانیم ادعا کنیم گسترش بابی‌گری و بهایی گری، تنها با حمایت شبکه فعال یهود وابسته به خانواده زرسالار «ساسون» ممکن بود و یهودیان و تازه مسلمان‌های یهودی که به «دونمه» معروف بودند، بابی‌گری و بهایی‌گری را در بسیاری از نقاط ایران، همچون سمی به شریان جامعه اسلامی وارد کردند که شهر همدان، در جایگاه یکی از کانون‌های مهم یهودی نشین در آن سال‌ها نمونه گویا برای این کار است.

از همان روزهای آغازین انقلاب کمونیستی، یهودیان بر حکومت شوروی چیره شده، از مردم این کشور انتقام سختی گرفتند، از این رو نویسنده در فصل دوم  ارتباط یهود و انقلاب کمونیست شوروی را این گونه شرح داده است:

آنان پنج میلیون کهن‌سالان، زنان؛ کودکان و مردان را کشتند! بیشتر سیاستمداران و رؤسای انقلاب شوروی یهودی بودند و به این دلیل، محفل فراماسونری آمریکایی همایشی برگزار کرد که در آن چنین مقرر شد: «انقلاب شوروی باید به ثمر بنشیند و مسیحیت در آنجا نابود شود؛ هرچند یک میلیارد دلار هزینه شود و یا یک میلیون یهودی قربانی شوند.

وی در ادامه این نوشتار ارتباط یهود و مارکسیسم این گونه شرح داده است:

موضوع دیگر که باید درباره یهود و صهیونیسم مطرح کرد مارکسیسم است و در همان سال‌های نیمه دوم قرن نوزدهم که صهیونیسم‌ها خود را برای تهاجم همه جانبه جهانی آماده می‌کردند و کارل مارکس یهودی هم مجموعه فکری، سیاسی و اعتقادی خود را ساماندهی کرد تا کامل در جهت خواسته‌ها و منافع صهیونیسم گام برداشته، زمینه تسلط یهود بر اندیشه‌های مردم جهان را فراهم کند.

یهودیان در رشد و ترویج مارکسیسم نیز نقش ویژه‌ای داشتند و در سال‌های آخر قرن نوزدهم؛ هم رهبران آینده اسرائیل در روسیه و اروپای شرقی تربیتی می‌شدند و هم مقدمات انقلاب شوروی فراهم می‌شد و در ایجاد انقلاب اکتبر شوروی، یهودیان کمونیست‌ها سهم بسزایی داشتند.

صوفیه مشکلات بسیاری برای جهان پدیدی آورده و یکی از انحراف‌های آنان که دشمنان اسلام از آن سود بردند و هنوز هم می‌برند، ترویج قمه‌زنی است؛ از این  رو نگارنده در فصل سوم زیر عنوان صوفیه و قمه زنی چنین آورده است:

رهبر این فرقه که برای یاری ائمه هیچ احساس مسؤولیتی نداشت؛ در چند قرن بعد، یعنی در اواخر دوران صفوی پیروانی دارد که سینه چاکان و قمه زنانی هستند که در زیر چتر تصوف  خود را عزادار سید و سالار شهیدان کربلا معرفی می‌کنند!

متأسفانه بنا بر به نقل منابع تاریخی، کم‌کم این سنت غلط صوفیانه در میان شیعیان تبریز، تهران، عراق و سپس پاکستان، هند و افغانستان رایج شد. علمای شیعه بنا به ادله مختلفی فقهی و اینکه این کار بدعت و عامل وهن اسلام و با حکم ولی فقیه شیعه مخالف است، آن را حرام دانسته‌اند، ولی با تداوم سنت غلط برخی جاهلان شیعه، دشمنان اسلام مانند یهودیان و وهابیان از این مراسم بیشترین سوء استفاده‌ها را کردند و شیعیان را به تروریسم و خشونت‌گرایی و حسین پرستی متهم کرده‌اند.

 نگارنده در سخن آخر درباره راهکارهای مهار نظریه براندازی نرم چنین آورده است:

از توصیه‌های نظریه‌پردازان نظریه براندازی نرم، فرقه‌سازی با هدف تضعیف وحدت ملی و انسجام اسلامی و تخریب بنیان‌ها اعتقادی جامعه است.

با گسترش فضای رسانه ای، توجه به جایگاه مطلوب محیط‌های مجاز، بسیار مهم است و توسعه وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها با رویکرد نقد دقیق و متداول و عرفان‌نماها که مربیان فرهنگی آشنا با شگردهای تبلیغ آنان  سرپرستی آنها را به عهده داشته باشند؛  بسیار مؤثر خواهد بود و با توجه به آسیب‌پذیری اقشار مختلف جامعه در رویایی با فرقه‌ها، ضروری است متولیان امور فرهنگی، به ویژه صدا و سیما؛ با جدیت بیشتری به میدان آمده، با استفاده با کارشناسان و صاحب نظران به بصیرت‌افزایی بپردازند.

انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را در شمارگان ۵۰۰۰ نسخه، در ۱۵۶ صفحه  به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان  منتشر کرده است و علاقه مندان برای  خرید این کتاب به مدیریت توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا مراجعه و یا با شماره تقلن تلفن: ۰۲۵۳۲۹۰۴۰۲۶--داخلی ۱۰۸ تماس بگیرند./۹۹۸/ن ۶۰۱

ارسال نظرات