۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۸۳۸
آیت‌الله عالمی:

خبرگزاری رسا زبان و تریبون حوزه‌های علمیه است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرگزاری رسا زبان و تریبون حوزه‌های علمیه است، گفت: تلاش خبرگزاری رسا در انتشار اخبار حوزوی کمک به فرهنگ و باورهای معنوی مردم است.
آیت الله عالمی

آیت‌الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره رسالت خبرنگار و خبرگزاری رسا، گفت: خبرنگار رسالتش انعکاس واقعیت‌ها است، با این تشخیص که انعکاس واقعیت‌ها بر رشد فکر و معنوی جامعه کمک کند بنابراین انعکاس هر واقعیتی این گونه نخواهد بود.

وی افزود: خبرنگار با مشاهده اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد باید سود و زیان انعکاس آن اتفاق را در جامعه ارزیابی کند که اگر بازتاب یک خبری سودش برای جامعه بیشتر بود آن را منعکس و اگر برای جامعه زیان بار به شمار می‌رفت از انتشار آن پرهیز کند.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه در حرفه خبرنگاری راستگویی و انتشار اخبار واقعی آن نیز از منابع معتبر از ضروریات اصلی و اولیه این شغل مقدس به شمار می‌رود، ابراز کرد: لازم است خبرنگار تا حجتی بر چیزی تمام نشده به انتشار خبر اقدام نکند زیرا اگر حجت برآن خبر اقامه نشود و خبرنگار آن را منعکس کند خارج از سه حالت نخواهد بود یا آن خبر منتشر شده تهمت است و یا دروغ بوده و یا شایعه پراکنی به شمار خواهد رفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره فعالیت‌های خبرگزاری رسا، اظهار داشت: آن طور که بنده مشاهده کردم خبرگزاری رسا با تلاشی که تا به امروز داشته عملکردش خوب بوده است و همه تلاش خود را در راستای انتشار اخبار واقعی و مفید به کار گرفته تا به رشد فکری و معنوی جامعه کمک کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خبرگزاری رسا منصوب به حوزه‌های علمیه است در واقع به نوعی زبان و تریبون حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود؛ بنابراین مردم باید به قداست حوزه با خبرگزاری رسا تعامل حداکثری داشته باشند.

آیت‌الله عالمی با تاکید بر اینکه هدف خبرگزاری رسا از انتشار اخبار حوزوی کمک به فرهنگ و باورهای معنوی مردم است، خاطرنشان کرد: مصادیق خبر و صاحبان اندیشه همکاریشان را از خبرگزاری رسا دریغ نکنند./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات