۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۴۴۷۶۰
حجت الاسلام والمسلمین نبوی خبر داد؛

برگزاری ششمین دوره جشنواره هنر آسمانی در نیمه اول اسفند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه از برگزاری ششمین دوره جشنواره هنر آسمانی در نیمه اول اسفند خبر داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در نشست خبری ششمین جشنواره هنر آسمانی که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده جهت برگزاری هرچه بهتر این جشنواره عنوان کرد: فعالیت های جدیدی را در این جشنواره آغاز خواهیم کرد تا در سالهای آینده شاهد تأثیر آن در بحث هنر در حوزه باشیم.

وی افزود: طرح هنر در حوزه های علمیه یکی از این موضوعات است که با اجرای این طرح، طلاب ابتدا با شاخه های مختلف هنر آشنا شده و سپس افراد بنابر علاقه خود وارد رشته هنری مربوطه شده و در مدارس علمیه آموزش می بینند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه تصریح کرد: شرکت کنندگان در ششمین جشنواره هنر آسمانی می توانند آثار خود را در موضوعات قرآن کریم، اهل بیت(ع)، خاطرات و تجارب تبلیغی، روش های نوین تبلیغ، سبک زندگی دینی، دفاع مقدس و ایثار و شهادت، مدافعان حرم، اقتصاد مقاومتی، عاشورا، ولایت فقیه، انقلاب اسلامی، مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان، فضای مجازی، حجاب و عفاف و اخلاق و عرفان به این جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به قالب های ششمین جشنواره هنر آسمانی خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه و بلند، فیلمنامه کوتاه و بلند، مستند، نمایش نامه، بازی نامه، پویانمایی، داستان و رمان، شعر و نثر ادبی، عکس، تصویرگری، موشن گرافی، گرافیک، خوش نویسی، نقاشی و طراحی، نرم افزار و پژوهش هنر، قالب هایی است که به منظور ارائه آثار طلاب در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اضافه کرد: علاوه بر آن، قالب هایی مانند سخنرانی و روش کلاس داری که مناسب حوزه هستند نیز به این جشنواره اضافه شده است.

وی تأکید کرد: تاکنون نزدیک به 600 اثر به این جشنواره ارسال شده است که 129 اثر در بخش شعر و نثر، 88 اثر در بخش عکس، 42 اثر در بخش گرافیک، 42 اثر در بخش نرم افزار، 14 اثر در بخش موشن گرافی، 2 اثر در بخش فیلم بلند، 11 اثر در بخش فیلم کوتاه، 16 اثر در بخش فیلمنامه، 13 اثر در بخش مستند، 4 اثر در بخش نمایشنامه، 71 اثر در بخش داستان و رمان، 117 اثر در بخش پژوهش هنر، 3 اثر در بخش طراحی و نقاشی، 10 اثر در بخش خوش نویسی و 25 اثر در بخش بازی نامه به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ادامه داد: فراخوان این جشنواره از ابتدای مهر منتشر و به تمامی استان ها ارسال شده است و علاقمندان می توانند آثار خود را تا پایان دی ماه از دو طریق بارگزاری در پایگاه اینترنتی جشنواره و یا ارسال پستی به دبیرخانه به این جشنواره ارسال نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا پیرامون نحوه حمایت از آثار برگزیدگان این جشنواره اظهار کرد: جشنواره هنر آسمانی به منظور شناخت استعداد و زمینه سازی برای استفاده از این استعدادها برگزار می شود و ما نیز تلاش می کنیم تا در بخش آثار مکتوب مانند کتاب، به چاپ آثار برگزیده کمک کنیم و یا با خریداری برخی آثار و انتشار نرم افزارها در فضای مجازی به صاحبان آثار برگزیده کمک نماییم.

وی در ادامه ابراز کرد: در برگزاری این همایش نهادهای گوناگونی مانند جامعة المصطفی، حوزه علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، صدا و سیما و بخش های دیگر مرتبط با موضوع هنر با ما همکاری می کنند و در واقع این جشنواره یک حرکت جمعی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده این جشنواره در نیمه اول اسفند برگزار می شود و طلاب خواهر و برادر سراسر کشور می توانند با ارسال آثار خود در موضوعات و قالب های بیان شده در ششمین جشنواره هنرهای آسمانی شرکت کنند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات