۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۴۴۷۴۰
امام جمعه شهر اقبالیه:

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شکست داعش را به همراه داشت

امام جمعه شهر اقبالیه گفت: داعش مدت‌ها بود که در منطقه حضور یافته و هدف اصلی آنها نیز ایران بود؛ اما با مدیریت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که در راس مراجع هستند و امدادهای الهی توطئه‌های آنان نقش بر آب شده و در اصل اربابان آنان یعنی آمریکا، انگلیس و آل سعود شکست خوردند.  
حجت‌الاسلام سید مرتضی فاطمیان

حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، امام جمعه شهر اقبالیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به جایگاه و نقش علما و مراجع گفت: طبق فرمایش امام معصوم(ع) در زمان غیبت و در حوادث و اتفاقاتی که در جهان رخ می‌دهد باید به مراجع زمان که نواب عام امام زمان(عج) به شمار می‌آیند مراجعه کرد.

وی در ادامه با بیان پیشینه تاثیرگذاری مراجع در سرنوشت کشور ابراز داشت : مراجع در طول تاریخ رهنمودهای سرنوشت سازی داشتند که نقش میرزای شیرازی در تحریم تنباکو و امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی از جمله این نقش‌ها هستند، در زمان حاضر نیز رهبر معظم انقلاب به فضل الهی ملت و امت اسلامی را با راه نمایی‌های حکیمانه ارشاد می‌کنند.

حجت الاسلام فاطمیان سپس درباره نقش مراجع در شکست داعش اظهار داشت: در شکست داعش مراجع و علما نقش قابل توجهی داشتند، آیت الله سیستانی در عراق با نفوذ بر مردم به راه نمایی آنها پرداختند، در کشور ما نیز رهبر معظم انقلاب که فدایی دین و مخالف هوی و هوس بودند نقش مهمی ایفا کردند که در مواردی همچون مشاوره و فرماندهی نظامی و حضور مردم در جبهه‌های جنگ نمایان شد.

وی ادامه داد: داعش مدت‌ها بود که در منطقه حضور یافته و هدف اصلی آنها نیز ایران بود، اما با مدیریت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که در راس مراجع هستند و امدادهای الهی توطئه‌های آنان نقش بر آب شده و در اصل اربابان آنان یعنی آمریکا، انگلیس و آل سعود شکست خوردند.

امام جمعه شهر اقبالیه با تاکید بر اهداف و توطئه‌های دشمن در ناامن ساختن منطقه عنوان کرد: دشمن همانطور که پیش از این بحرین را از ایران جدا ساخته بود در پی تجزیه منطقه و نا امن ساختن منطقه بود، با این حال این فعالیت‌ها به اتحاد و بیداری ملت‌های مسلمان و شکست خود آنان منجر شد.

وی درباره ضرورت مقابله با تفکر افراطی و داعشی ابراز داشت: تفکرات افراطی با نام دین در پی از بین بردن دین هستند، این اندیشه‌ها چهره‌ای خشن از اسلام ارائه می‌کنند تا افرادی که خواهان الگو گرفتن از اسلام هستند از خواسته خود دور شوند، تفکرات افراطی توحش به همراه دارند در حالی که دین اسلام رحمتی برای جهانیان است؛ بنابراین مقابله با این نوع تفکرات ضروری است.

این کارشناس دینی ادامه داد: تفکر افراطی داعشی با بیداری ملت‌ها خنثی شد و مردم دریافتند که اسلام داعشی اسلام قلابی و آمریکایی بود.

حجت الاسلام فاطمیان در پایان گفت: تا وقتی ملت گوش به فرمان رهبری بوده و پشتیبان رهبر باشند، امدادهای غیبی نیز وجود خواهد داشت و توطئه‌های دشمنان با شکست روبه رو می‌شود./955/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات