۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۴۴۷۲۲
مدیر کانون خورشید:

عزم راسخی برای حل مشکلات معیشتی مردم وجود ندارد

حجت الاسلام مشکوری گفت: اگر اشرافی گری شیوع پیدا کند، سواد، علم، اخلاق و تقوا رو به حاشیه رفته و پول، مدل لباس، ماشین و غیره جای آنها را می گیرد.
مشکوری مدیر کانون خورشید

حجت الاسلام محمدحسین مشکوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سیره معصومین(ع) را بهترین الگو برای سبک زندگی معرفی کرد و گفت: آنچه که برای امیرمؤمنان(ع) به عنوان سیاستگذار جامعه اسلامی در عصر خودشان مهم بود و برای تحقق آن زحمت های بسیاری را متحمل شدند، مسأله «عدالت اجتماعی» بود و علی رغم مخالفت های شدیدی که با حضرت(ع) می شد از مواضع خود باز نگشتند.

اداره جامعه مبتنی بر تحقق عدالت اجتماعی است

مدیر کانون خورشید با اشاره به اینکه قلب اداره اجتماع، محقق ساختن عدالت اجتماعی است، اظهار داشت: اگر حکومت ها نسبت به مسأله عدالت اجتماعی غفلت ورزند به یقین مردم دچار نارضایتی های جدی می شوند؛ بنابراین دولت ها باید برای تحقق عدالت اجتماعی زحمت بکشند.

وی ادامه داد: امروزه شاهد هستیم که دولت ها برای اینکه بقای خودشان را تضمین کنند، گاهی عدالت را نادیده می گیرند و میان افراد تبعیض قائل می شوند؛ نادیده گرفتن عدالت اجتماعی سبب ایجاد رانت ها، اختلاف طبقاتی شدید و تعمیق نارضایتی های مردمی خواهد شد.

با دولتی راکد مواجه هستیم!

حجت الاسلام مشکوری تصریح کرد: امروزه با یک دولت راکدِ خمودِ سست مواجه هستیم که حاضر نیست برای برقراری عدالت اجتماعی هزینه خرج کند و در راستای تحقق آن تلاش کند؛ متأسفانه دولت کنونی به محض روبه رو شدن با کمبود بودجه و سایر مشکلات، اجناس را گران می کند، در حالی که این روند اشتباه است، زیرا اگر حقوق یک طبقه اجتماعی به تناسب گرانی، افزایش پیدا نکند مشکلات زیاد معیشتی برایشان پدید می آید.

مدیر کانون خورشید خاطرنشان کرد: نادیده انگاری عدالت اجتماعی در جامعه سبب بروز آسیب های جدی می شود که می تواند به اصل نظام خدشه وارد کند.

وی به آسیب شناسی وجود اختلاف طبقاتی در جامعه پرداخت و ابراز داشت: در تهران دو گروه اجتماعی به چشم می خورند که یکی از آنها گروه تجمل گرایان و اشراف است که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید داشتند جلوی این دسته گرفته شود؛ این دسته با استفاده از ماشین ها و لباس های فوق العاده گران قیمت در حال شخصیت سازی برای خودشان هستند.

حجت الاسلام مشکوری افزود: اگر اشرافی گری شیوع پیدا کند، سواد، علم، اخلاق و تقوا رو به حاشیه رفته و پول، مدل لباس، ماشین وغیره جای آنها را می گیرد و کسی که دارای پول باشد متشخص معرفی می شود که این مسأله صراحتاً مخالف موازین اسلامی است.

مدیر کانون خورشید گروه دومی که در تهران وجود دارند را اینگونه توصیف کرد: این دسته از افراد حاشیه نشین ها هستند که طبق تحقیقات انجام شده، سالی یک بار هم نمی توانند فراورده های گوشتی خریداری کنند و همچنین قادر نیستند برای فرزندانشان امکانات اولیه فراهم سازند.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین مبانی انقلاب اسلامی تحقق شعار «عدالت اجتماعی» است، تأکید کرد: ما انقلاب کردیم تا ناعدالتی های رژیم شاهنشاهی از میان برود، اما هم اکنون نیز شاهد وجود حلبی آبادها هستیم و باید هرچه زودتر مسؤولان نسبت به این مسأله توجه جدی داشته باشند.

عزم راسخی برای حل مشکلات معیشتی مردم وجود ندارد

حجت الاسلام مشکوری با اشاره به اینکه عزم راسخی برای حل مشکلات معیشتی مردم وجود ندارد، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه سیاست های لازم را ابلاغ کرده اند، اما مشکل اینجا است که آن سیاست ها از سوی دولت ها به خوبی پیگیری نشده است که آسیب های اجتماعی آن امروزه در حال هویدا شدن است.

مدیر کانون خورشید در پایان بیان کرد: اگر مسأله عدالت اجتماعی به زودی از سوی دولت پیگیری نشود به یقین جامعه دچار مشکلات اساسی خواهد شد که حل کردن آن مشکلات دیگر آسان نخواهد بود./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات