۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۴۴۶۴۷
آیت الله اراکی:

امید به لقای پروردگار بخشی از فرهنگ متعارف مؤمنان باشد

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با اشاره به اینکه امید به لقای پروردگار باید بخشی از فرهنگ متعارف مؤمنان باشد، گفت: این مسأله انسان ها را به طاعت خداوند مشتاق کرده و آنها را از ارتکاب گناهان باز می دارد.
درس اخلاق آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه که ظهر امروز در مسجد این مدرسه برگزار شد، با اشاره به اینکه نظر به وجه خداوند یکی از بهترین هدایایی است که پروردگار به بندگانش عنایت می کند، گفت: از مجموع آیات و روایات استفاده می شود که هیچ لذتی برتر از این نعمت وجود ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امید به لقای پروردگار را وجه تمایز اهل ایمان و غیر اهل ایمان دانست و اظهار داشت: لقای خداوند در این دنیا همراه با حجاب است، برای همین بسیاری از افراد متوجه دیدار خدای متعال نمی شوند، اما در آخرت همه حجاب ها برداشته شده، حقایق آشکار می شود و انسان در برابر ملک، عزت و هیمنه خداوند قرار می گیرد.

وی به آیه شریفه «یَوْمَ یُکْشَفُ عَنْ ساق وَ یُدْعَوْنَ اِلَى السُّجُودِ فَلا یَسْتَطیعُون» اشاره کرد و اظهار داشت: ‌مراد از واژه «ساق» حقیقت و پشت پرده بشر است که در زندگی دنیایی پوشانیده شده است، اما در آخرت از آن پرده برداری می شود.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: ‌انسان هر آنچه در زندگی دنیوی خود نسبت به فضائل اخلاقی اهتمام ورزد، در آخرت نیز می تواند به راحتی در برابر امر پروردگار خاضع باشد، اما اگر شخصیت درونی خود را به تمرد و سرکشی عادت دهد، در قیامت نیز نخواهد توانست سربلند باشد؛ به بیان دیگر قیامت انعکاس زندگی دنیوی انسان‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: لقای پروردگار برای اهل ایمان همراه با کرامت، فرج و تکریم است، اما این دیدار برای گناهکاران دیداری خشمگینانه توأم با ذلت خواهد بود؛ بنابراین اعتقاد به لقای خداوند متعال باید بخشی از فرهنگ متعارف مؤمنان باشد.

وی تأکید کرد: امید به لقای پروردگار است که انسان ها را به طاعت او مشتاق کرده و آنها را از ارتکاب گناهان باز می دارد.

آیت الله اراکی در پایان یادآور شد:رسیدن به مقام لقای پروردگار نیازمند فراهم سازی یک سلسله مقدمات معنوی است که انسان در زندگی دنیوی خود باید آنها را کسب کند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات