۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۴۴۴۶۶
امام جمعه همدان:

تکریم شهدا، جانبازان و ایثارگران دارای اجر فراوانی است

آیت الله طه محمدی با بیان این که تکریم شهدا، جانبازان و ایثارگران دارای اجر فراوانی است، گفت: شهدا دارای جایگاه والایی هستند اما شهدای جانباز در مدت جانبازی خود با هر نفس یک بار شهید می شوند.
نماز جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر همدان بیان داشت: عده ای اسیر نفس اماره هستند و به همین سبب دچار آسیب های روحی و روانی می شوند و فکر می کنند که هر چه از خدای متعال بخواهند باید همان شود.

وی تصریح کرد: گاهی افرادی از خداوند متعال درخواست و حاجتی دارند و اگر به خواسته خود نرسند به خداوند متعال و اهل بیت(ع) بدگمان می شوند اما نمی دانند که خداوند متعال خیر انسان ها را می خواهد و به تحقیق رسیدن به خواسته هایشان آنها را تباه می سازد.

امام جمعه همدان گفت: گاهی انسان به جایی می رسد که نه تنها خداوند متعال و اهل بیت(ع) را فراموش می کند و بلکه به آنها بدگمان می شود، برای مثال در مساله ای همچون ازدواج به جای آنکه صلاح کار را از خداوند متعال بخواهند به فکر مادیات و رسیدن به دنیا هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به اهمیت دوری از قضاوت ناحق و سوء ظن ابراز داشت: گاهی اوقات بعضی از قضاوت های ناحق سبب می شود که آخرت انسان ها تباه شود.

وی در ادامه افزود: زمانی که شهید بهنامجو شهردار سابق همدان در مسیر دزفول به شهادت رسید و عده ای گفتند که ایشان را کشته اند، چه سوء نیتی سبب شده تا اینگونه ادعا کنند.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع شهادت به ویژه شهدای جانباز خاطرنشان کرد: شهدا دارای جایگاه والایی هستند اما شهدای جانباز در مدت جانبازی خود با هر نفس یک بار شهید می شوند.

آیت الله طه محمدی گفت: تکریم شهدا، جانبازان و ایثارگران دارای اجر فراوانی است، شهید جانباز علی خوش لفظ در روزهای آخر شهادت خود در هر روز یک بار به واسطه دردهای جانبازی شهادت را حس می کرد.

وی در ادامه افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب می فرماید زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، حضور در مراسم تشییع جنازه شهدا نیز دارای اجر فراوانی است./979/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات