۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۴۴۴۴۱
آيت الله نمازي:

اكثر ملت‌ها و دولت‌ها با سياست هاي سلطه جويانه آمريكا مخالف هستند

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه مخالف هاي ملت ايران با سياست هاي سلطه جويانه آمريكا امروز به يك اجماع جهاني منتهي شده است، گفت: امروز اكثر ملت‌ها و دولت‌ها با سياست هاي سلطه جويانه آمريكا مخالف هستند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با تسليت رحلت آيت الله حائری شيرازي، گفت: مراجع تقليد، علما و مردم قم درتشييع جنازه آيت الله حائري شيرازي به اندازه يك مرجع تقليد سرمايه گذاري كردند و درسالهاي گذشته تشييع جنازه با اين عظمت تنها براي مراجع تقليد برگزار شده است.

وي، رحلت مرحوم آيت الله حائري شيرازي را ضايعه بزرگي براي حوزه هاي علميه و جامعه و ملت و نظام خواند و افزود: مرحوم آيت الله حائري شيرازي از پيشگامان نهضت امام خميني(ره) بود كه در راه انقلاب شكنجه ها و زندان هاي زيادي را متحمل شد و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و شهادت آيت دستغيب،  امام خميني(ره) ايشان را بعنوان نماينده خود در استان فارس  و امام جمعه شيراز منصوب كرد.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره زلزله هاي اخير در استان كرمانشاه، تهران، شهرهاي اطراف تهران،  قم و كرمان و شب خوابي مردم تهران در پاركها و ميادين، گفت: در حاليكه هنوز تلخي هاي حادثه زلزله كرمانشاه و سر پل و ذهاب در ذائقه مردم ايران است، هنوز مسكن آنها كه از مشكلات اساسي آنها است برطرف نشده است.

وي تجربه خرابي هاي زلزله هاي اخير را هشداري از سوي خدا به مردم و مسؤولان دانست و عنوان كرد و افزود: مردم و مسؤولان بايد در سياست هاي مسكن تجديد نظركنند.

به گفته وي، در نظام توحيدي و در فرهنگ توحيدي خداوند آنچه را كه خلق كرده است به بهترين شكل ممكن خلق كرده است و جامعه موحد نيز بايد از اين سياست توحيدي پيروي كنند و آنچه را كه احداث مي كند به بهترين شكل مهندسي باشد.

نماينده ولي فقيه در كاشان، تهديدات در حوزه مسكن را جدي خواند، گفت: متأسفانه با وجود توصيه هاي توحيدي توجه اساسي به احداث مسكن فردي و انبوه سازي نشده است، بنابراين بر اساس دستورات اسلام به مردم و مسؤولا ن توصيه مي شود رعايت اصول مهندسي و ايمني را در بناهايي كه ساخته مي شود انجام دهند.

آيت الله نمازي در ادامه با تبريك ميلاد امام حسن عسکري(ع)، به خطبا، وعاظ و ائمه جماعات توصيه كرد نصايح امام حسن مجتبي(ع) را در مناسبتها براي مردم بيان كنند تا مردم با مواعظ اهل بيت(ع) بيشتر آشنا شوند.

وي افزود: امام حسن عسکري(ع) در يكي از مواعظ خود مي فرمايد، بهترين و پيشرفته‌ترين تلاش و جهاد د راه خدا ترك گناه است و در آيات و روايات از اهل ايمان خواسته شده است تا از ارتكاب به گناه خودداري كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه 41 درصد از شهروندان آمريكايي از استيضاح ترامپ رييس جمهور عقب افتاده خود حمايت كرده اند، گفت: مجمع عمومي سازمان ملل با اكثريت آرا عليه اقدام و تصميم ترامپ مبني بر انتقال سفارت آمريكا به بيت المقدس راي موافق دادند و 128 كشور با تصميم ترامپ براي انتقال سفارتخانه ها به بيت المقدس مخالفت كردند.

وي افزود: در مجمع عمومي سازمان ملل آمده است هر تصميمي كه به تغيير هويت، وضعيت و يا تركيب جمعيتي بيت المقدس منجر شود ملغی و محكوم است، كه اين نشان دهنده اين است كه پايداري و مقاومت و حضور حداكثري ملت ايران در عرصه سياست و مخالفت با سياست هاي آمريكا كه به يك اجماع جهاني منتهي شده است و امروز اكثر ملت‌ها و دولت‌ها با سياست هاي سلطه جويانه آمريكا مخالف هستند.

آيت الله نمازي گفت: آقاي ترامپ گفته كشورها حدود صدها ميلون دلار از ما دريافت مي كنند اما عليه ما راي مي دهند كه اين نشان دهنده حقانيت مواضع جمهوري اسلامي ايران و باطل بودن مواضع سياسي دولت آمريكا است./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات