۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۵۴۴۴۳۴
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

آیت الله حائری شیرازی از هیچ تلاشی برای تبلیغ دین و هدایت مردم کوتاهی نکرد

استاد حوزه با بیان این که آیت الله حائری شیرازی از هیچ تلاشی برای تبلیغ دین و هدایت مردم کوتاهی نکرد، گفت: آن مرحوم در این مسیر سختی های بسیاری را متحمل شد اما با جدیت به تبلیغ و ترویج دین می پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد مرحوم آیت الله حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت و ترحیم مرحوم آیت الله حائری شیرازی  که از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد، استفاده صحیح از نعمت عمر را ضروری دانست و با اشاره ه روایاتی در این زمینه گفت:  عمر از مهم ترین نعمت ها و سرمایه های انسان است که انسان باید نهایت استفاده را از آن انجام دهد.

وی افزود: انسان نباید از گذر عمر خود غفلت کند که وقتی به سنین بالا رسید دچار پشیمانی شوند، برخی افراد همواره از عمر خود نهایت استفاده را می کنند و اجازه نمی دهند که عمر آن ها بیهوده بگذرد، علمای بزرگ به تبعیت از اهل بیت(ع) از عمر خود استفاده لازم را کردند و به هدایت مردم پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به خدمات و مجاهدت های آیت الله حائری شیرازی اظهار داشت: آیت الله حائری شیرازی از عمر خود نهایت استفاده را کرد؛ ایشان بیان می کرد که پدرم نام من را محی الدین گذاشت تا احیاگر باشم؛ به همین خاطر همیشه تلاش می کنم که در امور خیر و هدایت مردم تحول آفرین باشیم.

وی با بیان این که آیت الله حائری شیرازی از هیچ تلاشی برای تبلیغ دین و هدایت مردم کوتاهی نکرد، ادامه داد: آن مرحوم در این مسیر سختی های بسیاری را متحمل شد اما با جدیت به تبلیغ و ترویج دین می پرداخت و به صورت خستگی ناپذیر فعالیت می کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم یکی از رموز موفقیت آیت الله حائری شیرازی را اخلاص و دغدغه خدمت به مردم دانست و ابراز داشت: این شخصیت بزرگ به علوم حوزوی اکتفا نکرد و در علوم ریاضی و اقتصاد نیز متخصص بود و نظریه های قوی داشت.

وی آیت الله حائری شیرازی را عالمی جامع و عامل دانست و عنوان کرد: ایشان از شخصیت ها و اساتید برجسته و دارای استعداد بسیاری بود که با وجود سوابق بسیار و مسؤولیت های خطیر همواره زندگی ساده و زاهدانه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین  نظری منفرد، علوم انسانی، مبارزه با ربا و رباخواری و مبارزه با شرک را از مهم ترین دغدغه های مرحوم آیت الله حائری شیرازی عنوان و خاطرنشان کرد: آیت الله حائری تا آخر عمر برای هدایت و خدمت مردم تلاش کرد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات