۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۴۴۴۱۵
امام جمعه موقت مشهد:

پایبندی به اصول و ارزش های امام راحل راهکار وحدت حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: اگر حوزه و دانشگاه به اصول و ارزش های امام راحل پایبند باشند و به این اصول نزدیک شوند وحدت این دو نهاد اثر خودش را می گذارد.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، رییس دانشگاه رضوی در نشست تخصصی «بایسته های فرهنگی و علمی در وحدت حوزه و دانشگاه( چالش ها و راهکارها)» که در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) امروز 30 آذر برگزار شد، گفت: فضایی که اسلام برای زندگی اشرف مخلوقات پسندیده است مملو از امنیت، آرامش و رفاه مادی و معنوی است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم این فضا محقق بشود هم به دین نیاز داریم تا راه را مشخص کند وهم به علم نیاز است تا بخش دیگری از زندگی ما را نورانی کند، تصریح کرد: از طرفی در دنیای امروز آن قدرتی که می تواند این دو را در کنار هم قرار دهد همین وحدت حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه موقت مشهد در ادامه با اشاره به موانع وحدت بین حوزه و دانشگاه در قبل از انقلاب گفت: در آن شرایط آنان خواهان جدایی دین  و روحانیان از هم بودند و می خواستند که حوزه را از بین ببرند و به همین دلیل در این راستا سه کار انجام دادند که یکی حوزه بدبین و از طرفی حوزه متحجر درست کردند.

وی با بیان اینکه از جمله دیگر کارهایی که برای نابودسازی روحانیان انجام دادند این بود که دین را مسیر زندگی عنوان نمی کردند بلکه آن را امری در کنار زندگی تلقی می کردند، تصریح کرد: در چنین وضعیتی دانشگاه به ما علم نداد و همچنین حوزه مسیر زندگی را برای ما تعیین نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به این مطلب که تا زمانی که این دو خصوصیت در حوزه و دانشگاه وجود داشته باشد نمی توان امید داشت که وحدت معجزه آسایی ایجاد شود، اظهار کرد: اگر این دونهاد به اصول و ارزش های امام راحل پایبند باشند و به این اصول نزدیک شوند وحدت حوزه و دانشگاه اثر خودش را می گذارد./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات