۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۴۴۳۵۴
با پیام تصویری آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی و جوادی آملی؛

مراسم نکوداشت آیت الله سلیمانی در قائمشهر برگزار شد

مراسم نکوداشت چهار دهه خدمات درخشان و تأثیرگذار آیت الله سلیمانی کوتنایی با حضور علما و شخصیت های کشوری و لشکری، در قائمشهر آغاز شد.
بزرگداشت آیت الله سلیمانی کوتنایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، مراسم نکوداشت چهار دهه خدمات درخشان و تأثیرگذار آیت الله سلیمانی کوتنایی دقایقی قبل با حضور علما و شخصیت های کشوری و لشکری، برگزار در قائمشهر آغاز شد.

براساس این گزارش، در این مراسم که از دقایقی قبل در حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنای قائمشهر آغاز شد، آیت الله نظری خادم الشریعه، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیر حوزه علمیه استان، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور، ائمه جمعه استان، مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه مازدران حضور دارند.

این گزارش می افزاید؛ این مراسم همچنین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره 54 شهید روحانی و همچنین شهید گمنام مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر در حال برگزاری است.

حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که کمیته برگزاری این مراسم از ماه ها قبل از سوی برخی دوستداران و شاگردان آیت الله سلیمانی تشکل شد، گفت: تلاش های بسیاری از سوی این کمیته به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم انجام شد.

وی به دیدار اعضای کمیته برگزاری مراسم با مراجع تقلید و علما اشاره کرد و افزود: مراجع تقلید در این دیدار از برگزاری مراسم نکوداشت برای شخصیت ها و بزرگان حوزه را امری ضروری عنوان کردند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی و جوادی آملی برای این مراسم پیام تصویری ارسال کردند، خاطرنشان کرد: نمایندگان این مراجع تقلید نیز در این مراسم حضور دارند که این نشان دهنده اهمیت این گونه برنامه ها برای علما و بزرگان حوزه است.

وی همچنین از تدوین ویژه نامه ای با موضوع تجلیل از چهار دهه خدمات علمی، اجتماعی و فرهنگی آیت الله سلیمانی خبر داد و گفت: این ویژه نامه از سوی شاگردان و علاقه مندان ایشان تهیه و در مراسم امروز توزیع شد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با بیان این که آیت الله سلیمانی عمر بابرکتشان را در راه ترویج و تعلیم معارف الهی اهل بیت(ع) سپری کردند، گفت: تأسیس حوزه علمیه امام صادق(ع) از جمله یکی از خدمات ماندگار آیت الله سلیمانی در چهار دهه اخیر بوده است.

وی با بیان این که تأسیس حوزه علمیه امام صادق(ع) منشأ خدمات علمی و فرهنگی مؤثری در منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: وجود چنین شخصیت بزرگی به طور حتم عامل رشد و تعالی جامعه بوده است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که حوزه علمیه امام صادق(ع) در هشت سال دفاع مقدس ۵۴ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بیان داشت: این شهدای گرانقدر نیز پرورش یافتگان حوزه علمیه امام صادق(ع) بودند که تحت اشراف آیت الله سلیمانی مدیریت شده است.

وی با بیان این که حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا در حال حاضر یکی از مدارس علمیه موفق و اثرگذار استان مازندران به شمار می رود، خاطرنشان کرد: تحصیل طلاب در چهار سطح علمی نشان از جایگاه علمی این مرکز آموزشی در استان دارد.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید براین که استاد سلیمانی در چهار دهه اخیر خدمات ارزشمندی برای رشد و تعالی اسلام و انقلاب ارائه کردند، گفت: پرورش و تربیت هزاران طلبه موفق برای نظام اسلامی تنها گوشه ای از خدمات ارزشمند این عالم وارسته بوده است.

گفتنی است؛ قرار در این مراسم آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام مختاری، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور و همچنین جمعی از شاگردان آیت الله سلیمانی در این مراسم سخنرانی کنند./۹۵۰/د103/ب1

ارسال نظرات