۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۴۴۳۳۳
با حضور آیت‌الله مصباح یزدی؛

پژوهشگران برتر مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی تجلیل می‌شوند

به مناسبت هفته پژوهش، مراسم تجلیل از آثار و پژوهشگران برتر مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام بهمنی

حجت الاسلام محمد بهمنی، عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی(ره)، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری آیین تجلیل از پژوهشگران مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در هفته پژوهش خبر داد و گفت: به مناسبت هفته پژوهش، مراسم تجلیل از آثار و پژوهشگران این مرکز علمی با سخنرانی آیتالله مصباح یزدی و حضور اساتید، پژوهشگران و محققان این مؤسسه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام بهمنی اظهار داشت: مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برای شناساندن آثار پژوهشی به جامعه علمی و همچنین معرفی و قدردانی از پژوهشگران فعال در حوزه علوم اسلامی- انسانی، هر سال در هفته پژوهش اقدام به برگزاری همایشی برای تجلیل از پژوهشگران برتر این مرکز علمی میکند.

وی افزود: در تمام سالهایی که آیین تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار میشود، آیتالله مصباح یزدی بر خود لازم میدانند که شخصاً در این مراسم حضور یافته و قدردان زحمات پژوهشگران این مؤسسه باشند.

عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که در این همایش برنامههای متنوعی برای معرفی آثار پژوهشی برتر در زمینههای اسلامی سازی علوم انسانی برگزار خواهد شد، ابراز داشت: در این همایش از برترین اساتیدی که در امتیاز سنجیهای سالانه این مؤسسه حائز بالاترین رتبه پژوهشی و تحقیقاتی مکتوب بودهاند تقدیر خواهد شد.

بهمنی افزود: در این همایش از حجج الاسلام محمد حسینزاده یزدی، محمد جواد نوروزی و محمد حسین فاریاب به عنوان پژوهشگران برتر تقدیر می شود و حجج الاسلام سید محمد کاظم رجایی رامشه، حمید آریان، مجید انواری و محمد مهدی نادری قمی نیز به عنوان اساتید شایسته تحسین برگزیده شدهاند.   

وی تصریح کرد: در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، از نرم‌افزار جامعی با عنوان «معرفت شناسی و فلسفه دین» که از مجموعه آثار حجت الاسلام حسین حسین‌زاده یزدی به شمار میآید، رونمایی خواهد شد.

عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی(ره) اضافه کرد: این نرمافزار جامع توسط فعالیتهای مشترک میان مؤسسه امام خمینی(ره) و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور تهیه و به سامان رسیده است.  

وی با تأکید بر این که در این همایش از 11 عنوان کتاب نیز رونمایی خواهد شد، گفت: سه کتاب «پارادایم افسانه یا واقعیت»، «روش تحقیق و روش‌شناسی پژوهش در معرفت شناسی» و «معرفت چیستی امکان عقلانی» سه اثر دیگر حجت الاسلام حسین‌زاده یزدی است که به همراه نرم‌افزار جامع «معرفت شناسی و فلسفه دین رونمایی» خواهد شد. 

حجت الاسلام بهمنی گفت: مجموعه کتاب 5 جلدی «دانشنامه اخلاق کاربردی» که زیر نظر حجت الاسلام احمد حسین شریفی در بخش کارگروه‌ اخلاق کاربردی مؤسسه امام خمینی(ره) تهیه شده، از دیگر آثاری است که در آیین تجلیل از پژوهشگران رونمایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: کتاب «نگاهی به جامعه و سازمانهای عصر ظهور ویژگیها و پیشفرضها» از آثار حجت الاسلام عبد‌الرحیم اخلاقی که در حوزه مدیریت و آینده پژوهی در بحث علوم انسانی و بحث مدیریت سامان گرفته است و همچنین کتاب «سیره تربیتی اخلاقی پیامبر در مواجهه با خطاکاران» که توسط حجت الاسلام رضا پارچهباف در زمینه مباحث اخلاق فردی و اجتماعی و حتی در عرصه مدیریت تهیه و تدوین شده است نیز در این مراسم رونمایی خواهد شد.

سرپرست مدیریت- پژوهش معاونت پژوهش ابراز داشت: کتاب دیگری که بنا است در همایش تجلیل از پژوهشگران مؤسسه امام خمینی(ره) رونمایی شود، کتاب «درآمدی بر شاخص عدالت در الگوی پیشرفت اسلامی» است که توسط حجت الاسلام محمدتقی کریمی نگاشته شده است.

وی با بیان این که کتاب «درآمدی بر فلسفه سیاسی مقام معظم رهبری» یکی از ارزشمندترین کتابهایی است که در این همایش رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: این کتاب مجموعهای است که تهیه و نگارش آن ارزش ویژهای برای مجموعه مدیریت مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) داشته است.

عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: هدف اصلی این کتاب که با تلاش و پژوهش حجت الاسلام علی اکبر سیلانی سامان یافته است، ارائه دیدهگاههای رهبر معظم انقلاب به عنوان یک اندیشهورز با پیشینه علمی، دینی، حوزوی و اجتماعی است که در باب مسایل و موضوعات سیاسی با رویکردهای عقلانی تهیه شده است.

وی عنوان کرد: در این مراسم از جلد پنجم مجموعه کتابهای «مرجعیت و سیاستهای عصر غیبت» که توسط حجت الاسلام علی نقی ذبیح زاده تهیه شده است، رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام بهمنی گفت: و در پایان این مراسم نیز از کتاب «وحدت وجود از دیدگاه تحکیم و توان» که حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی نبویان زیر نظر هدایت‌های آیت‌الله فیاضی این کار را پیش برده‌ است و همچنین کتاب «شاخص آزادی سیاسی در الگوی پیشرفت سیاسی» که حجت الاسلام عبد‌الله نظری آن را سامان داده‌ است، تقدیر و رونمایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر آیتالله مصباح یزدی، حجت الاسلام و المسلمین ناصر سقای بی ریا معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) با ارائه بحث از کلیت پژوهشهای انجام شده در بخشهای مختلف مؤسسه و همچنین حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری عضو هیأت امنا و رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به عنوان همکار مؤسسه در تهیه نرمافزار معرفتشناسی، در این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.

عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: همایش تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) روز پنجشنبه، 30 آذرماه سال 96 در سالن همایشهای مؤسسه امام خمینی(ره) از ساعت 9:30 تا 12 برگزار خواهد شد./878/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات