۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۴۴۳۳۱
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

اعتماد به آمریکا سرابی بیش نخواهد بود

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: سخنان سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر یادداشت اسم کشورهایی که علیه سخنان رییس جمهور آمریکا در قبال تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی موضع گرفته اند اوج دیکتاتوری و استکباری بودن رژیم آمریکا را ثابت کرد.
اعتماد به دشمن

حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: سخنان سفیر آمریکا در سازمان ملل اوج دیکتاتوری و استکباری بودن رژیم آمریکا را به اثبات رسانید.

وی افزود: چندی پیش سفیر آمریکا در سازمان ملل با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران، موشک شلیک شده از سوی یمن که عربستان را مورد هدف قرار داد را ساخت ایران دانست که حتی این سخن وی مورد هجمه رسانه های آمریکایی قرار گرفت.

حجت الاسلام تقوایی خاطرنشان کرد: مثلث آمریکا، اسرائیل و آل سعود روز به روز نمایان تر و اقدامات غیر بشری آنها برای مردم جهان آشکار می شود و این سه رژیم حامیان اصلی تروریست و ناامنی در منطقه هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام عنوان داشت: رییس جمهور آمریکا اخیرا در سخنرانی بیان کرده است کشورهای عربی که تمکن مالی دارند باید بابت حمایت آمریکا از آنها هزینه بیشتری بپردازند که در نخستین بررسی کشور عربستان از حمایت کامل آمریکا برخوردار است.

وی ادامه داد: اعتماد به آمریکا سرابی بیش نخواهد بود و این رژیم جز نقض عهد و پیمان شکنی و در نظر گرفتن منافع خود و امنیت رژیم اسرائیل به هیچ تعهدنامه ای پایبند نیست و نخواهد بود.

این مدرس حوزه با بیان اینکه ایران اسلامی در اوج صداقت بند بند برجام را اجرا کرد، گفت: متاسفانه در موضوع توافق هسته ای بار دیگر آمریکا چهره و خوی استکباری خود را نشان داد و با نقض عهد و پیمان شکنی برجام نا فرجام را به طور کامل نقض کرد.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: برجام که قرار بود لغو کننده تمامی تحریم ها باشد اما افزون بر اینکه هیچ تحریمی لغو نشد بلکه تحریم های جدید و به مراتب شدیدتری علیه ملت بزرگ ایران اسلامی از سوی آمریکا وضع و اعمال شد.

وی اضافه کرد: رژیم آل سعود بدون عبرت گرفتن از کارنامه آمریکا با این کشور عقد اخوت بسته که قطعا ضربه این اعتماد را خواهد خورد و نخستین خدشه بر این اعتماد سخنان اخیر ترامپ و بالا بردن هزینه حمایت از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز کرد: آل سعود با دولتمردانی کم تجربه و دیکتاتور به دنبال این هستند که در خاورمیانه با حمایت آمریکا و اسرائیل تبدیل به قدرتی بلامنازع شوند و در راستای این هدف خود چه اقدامات خائنانه ای علیه امت اسلامی مرتکب نشده اند.

این مسؤول حوزوی تصریح کرد: جنگ در یمن و قتل عام هزاران زن و کودک بیگناه و بی دفاع یکی از مولفه های این رؤیا پردازی ولیعهد کم خرد آل سعود است و همچنین چراغ سبز آنها به آمریکا برای حمایت از تغییر پایتخت رژیم اشغالگر قدس از دیگر مولفه های این هدف شوم آنها است.

حجت الاسلام تقوایی در پایان گفت: قطعا سخنان ترامپ مقدمه بر نابودی اسرائیل و همچنین سقوط آل سعود است و نصرت و پیروزی متعلق به مظلومان و مردم فلسطین و یمن خواهد بود./۸۷۹/ت303/ب1

ارسال نظرات