۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۴۴۲۹۲

هشتمین همایش حدیث پژوهش برگزار شد

هشتمین همایش حدیث پژوهش ظهر امروز در سالن همایش های دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی موسسات حوزوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هشتمین همایش حدیث پژوهش ظهر امروز در دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام مردانی مدیر امور پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث با تشریح فعالیت های پژوهشی این دانشگاه عنوان کرد: همایش حدیث پژوهش بزرگترین برنامه دانشگاه قرآن و حدیث در هفته پژوهش است که در این همایش مقالات و آثار پژوهشی دانشجویان، اساتید و اعضای هیأت علمی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: از میان  اساتید و عضو هیأت علمی که سوابق ارزشمندی در زمینه پژوهش داشته اند، آثار 8 نفر به مرحله داوری و ارزیابی مقالات و آثار پژوهشی رسیده که در نهایت یک نفر به عنوان پژوهشگر نمونه انتخاب شده است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: دو نشریه حدیث و اندیشه و کتاب و سنت در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که تمرکز آنها بر روی انتشار آثار و مقالات دانشجویان و اساتید است.

حجت الاسلام مردانی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های ما تدوین متون درسی است که با تفاهم نامه ای که با وزارت علوم داشته ایم قرار بر این است که کتب حدیثی رشته قرآن و حدیث در سرفصل های جدید تدوین شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون 17 عنوان کتاب مصوب شده و 5 عنوان دیگر نیز در دست اقدام است که اگر این کار با موفقیت انجام شود، این کتاب ها به عنوان منابع درسی رشته قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه این همایش شفیعی سروستانی عضوهیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث با تبیین باسته های پژوهش کاربردی اظهار کرد: اگر پژوهش محوری در دانشگاه ها جایگزین آموزش محوری شود، وضعیت علمی و پژوهشی کشور رشد فراوانی را تجربه خواهد کرد.

در بخش دیگری از این همایش حجت الاسلام مسعودی رییس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به اهمیت طرح های کلان در حوزه پژوهش خاطرنشان کرد: اگر طرح و ایده کلان در بخش های پژوهشی وجود داشته باشد، می توانیم نیازهای جدی و مسأله های بزرگی که در بخش پژوهش مطرح است را پاسخ دهیم.

در پایان این همایش از برگزیدگان بخش پژوهشی این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

ابراهیم شفیعی سروستانی به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شد و معصومه سالخورده رتبه برتر بخش مقاله را به خود اختصاص داد و مقاله حجت الاسلام مرتضی حائری شیرازی نیز شایسته تقدیر شناخته شد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات