۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۴۴۱۴۹
آیت الله قرهی در گفت وگو با رسا:

دولت برای حل مشکلات کشور برنامه‌ ندارد/ تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه رفع مشکلات معیشتی است

متولی حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان این که دولت برای حل مشکلات کشور برنامه ندارد، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
آیت الله قرهی

آیت الله روح الله قرهی متولی حوزه علمیه امام مهدی(عج) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: پیش از انتخابات مردم با شعارها و وعده‌های نامزدهای انتخاباتی روبرو بودند اما امروز دیگر آن زمان به اتمام رسیده و دولت منتخب وظیفه دارد هر چه سریع‌تر به رفع مشکلات کشور بپردازند.

وی افزود: بعد از انتخابات همدلی و همراهی مردم و دولتمردان برای رفع مشکلات کشور مهم‌ترین اقدام به شمار می‌رفت که با لطف و عنایت الهی امروز ما شاهد این مهم در بین نیروهای انقلابی و ولایی هستیم که در هنگام ضرورت به یاری دولت می‌شتابند.

برخورد شعاری با مشکلات مهمترین اشتباه مسؤولان

متولی حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه مهمترین اشتباه برخی از مسؤولان برخورد شعاری با مسائل و مشکلات است، ابراز کرد: امروز برخی از همراهان و دوستان دولت با مشاهده این وضعیت که دولت برای حل مشکلات کشور برنامه‌ریزی صحیح و حساب شده‌ای ندارد به انتقاد ایشان پرداخته و برای اینکه خودشان را کنار بکشند و در انتخابات آتی شرکت کنند و صاحب رای شوند حمایت خودشان را از دولت کمرنگ می‌کنند.

آیت الله قرهی ادامه داد: واقعیت دیگر آن است که فارغ از هرگونه مسأله انتخاباتی همه مردم و مسؤولان مشکلات موجود کشور را لمس کرده و آن را مشاهده می‌کنند.

وی با تاکید براینکه امروز زمان عملیاتی شدن شعارهای انتخاباتی است، اظهار داشت: کسانی که تا دیروز از شعار انتخاباتی برخی افراد حمایت می‌کردند امروز به صراحت بیان می‌کنند که حمایت ما در این زمینه به خاطر آن بود که کاری برای مردم صورت گیرد در حالی که این امر محقق نشد.

تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راهکار رفع مشکلات اقتصادی

متولی حوزه علمیه امام مهدی(عج) با تاکید براینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مهمترین راهکار برای رفع مشکلات معیشتی و بحران اقتصادی جامعه است، گفت: مشکلات اقتصادی کشور تنها عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است حل می شود.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: مردم و مسؤولان باید به این نکته که حضرت آقا هرگز کلام شعاری به زبان جاری نمی‌کنند توجه داشته باشند بنابراین همگان باید بدانند که تاکید معظم له بر عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی نتیجه تحقیقات و بررسی‌های گسترده ایشان در این زمینه است.

منافع شخصی در واردات بنزین و فرار از کیفیت بخشی به بنزین داخلی

آیت الله قرهی ابراز کرد: امروز برخی به خاطر سود فردی و شخصی، به بهانه اینکه بنزین داخلی منجر به آلودگی و آلایندگی می‌شود اقدام به واردات بنزین خارجی می‌کنند در حالی که مسؤولان مربوط باید در زمینه کیفیت بخشی بنزین داخلی سرمایه گذاری و مانع واردات بنزین شود که اگر روزی تحت فشار و یا تحریم کشورهای دیگر قرار گرفتیم مجبور نشویم هر آنچه که آنان خواستند ما اطاعت کنیم.

متولی حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از تحریم و مشکلات اقتصادی است، عنوان کرد: دلسوزان انقلاب و حتی دلسوزان خود دولت امروز باید طوری عمل کنند و اقتصاد مقاومتی را به اجرا در آورند که بتوانند در برابر هجمه‌های اقتصادی دشمن مقاومت کرده و از بحران‌های به راحتی عبور کنند.

این مفسر قرآن کریم با بیان این که توطئه امروز دشمن فشار اقتصادی است، خاطرنشان کرد: فشار اقتصادی برمردم بسیار خطرناک است، فقر دین انسان را به خطر می‌افکند بنابراین مسؤولان باید برای رضای خدا هر چه سریع‌تر اقتصاد مقاومتی را در جامعه اجرا کنند./813/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات