۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۴۴۱۳۹

جدیدترین شماره ماهنامه‌ پوپک راهی بازار نشر شد

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شماره ۲۸۱ ماهنامه فرهنگی کودکان ایران «پوپک» را منتشر کرد.
ماهنامه پوپک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دویست و هشتاد و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران پوپک را به مدیر مسؤولی محمد حسنی منتشر کرد.

در ماهنامه این مطالب پیش‌روی ما قرار گرفته است: شعر آسمان(مزه)، قلک زمینی(سرمقاله)، (شعر)، ماجراهای آقای یک دفعه، روز‌های نو (من ماه آذر هستم)، گزارش (فابلمه مسی به عطر و رنگی می‌دهد!...»، هندوانوه واکسی (داستان)، با کشورهای دیگر( این روباه پیر)، خنده منده، عکس و حرف، «ه سرگرمی (ای وای من چی بخورم)، در مهانی شعر (چادر نماز آبی)ف قصه‌های قدیمی، کبوترنامه رسان،

در بخشی از این ماهنامه درباره فواید استفاده از ظرف مسی چنین آمده است:

استفاده از ظرف مسی فواید زیادی دارد: غذا را خوشمزه می‌کند و برای رفع کم خونی خیلی مفید است، آن وقت‌ها همه اعتقاد داشتند وقتی ظرف غذا از جنس مس باشد برای سلامت کلی بدن مفید است؛ چون موقع پخت غذا داخل قابلمه مسی، یون آزاد می‌شود و با خوردن آن غذا، بدن احساس آرامش می‌کند و خستگی‌ها برطرف می‌شود.

استفاده از ظرف‌های مسی از بیماری‌های زیادی در بدن ما جلوگیری می‌کند و در قدیم همه وسایل زندگی مثل آفتابه، لیوان، وسایل حمام، وسایل آشپزخانه از جنس مس بود. برای همین همه سالم و مردم کمتر مریض می‌شدند.

مسگری یکی از صنایع دستی ایران بوده است. مسگرها اشیا و ظرف‌های مسی دست‌ساز می‌ساختند و قدمت ظرف‌های مسی به پنچ هزار سال پیش بر می‌گردد و مس، اولین فلزی بود که ایرانیان با آن برای خودشان ظرف و وسایل مورد نیاز می‌ساختند.

 اما حالا کم کم مردم متوجه شده‌اند که مس برای درمان کم حونی و جلوگیری بیماری‌ها مفید است و ظرف‌های مسی که از یادها رفته و در انباری بعضی از خانه‌ها ، خاک می‌خورد و به زودی از ته‌گنجه و انباری بیرون می‌آید تا جای تفلون، استیل و ظرف‌های دیگر را بگیرد و به سلامت مردم کمک کند.

گفتنی است، دویست و هشتاد و یکمین شماره ماهنامه پوپک ویژه آذر ۹۶، در ۴۸ صفحه، به قمیت ۴۰۰۰ تومان منتشر شده است./۹۹۸/ن۶۰۳/ش

ارسال نظرات